Gå til innhold

Er sex det eneste som kan hjelpe for å sette igang fødsel? Denne jenta skal ut!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei av vondter og smårier som ikke tar seg opp, at nå er jeg villig til å prøve alt som ikke er helsefarlig!

Er bare 38+5 i dag, så er jo en stund igjen, men disse smertene gjør jo at jeg føler at jeg kommer til å føde når som helst, og da blir ventetiden så lang! Har hatt det slik i over en uke nå :(

Hadde spysyke i helgen, så er glad for at hun ikke kom da, men nå er vi friske, og jeg er lei!

Men er det bare sex som hjelper?

Eller finnes det noe mer vi kan gjøre?

Og er det noen spesielle stillinger som anbefales?

Fortsetter under...

Skrevet

Er visst sex som på en måte er det eneste som virkelig hjelper. Men det gjelder også at du får orgasme, det kan sette i gang sammetrekninger og starte rier. I tilegg burde du ha rumpen opp i været etter akten så livmorhalsen får "bade" i sed en stund ;)

Ellers er det jo kanel da som kan hjelpe, gå i trapper, kjøre på humpete veier, vaske hus, spise olje osv :P

Har mest trua på sexen jeg iallefall ;)

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt en eneste kynner eller ri i hele mitt liv. Så fant jeg ut at jeg skulle ommøbelere og lage kanelsnurrer. Jaggu kom hun ikke ut et par timer etter at kanelsnurrene var inntatt i rent og ommøbelert hus:)

Mest sannsynlig veldig tilfelfig, men ...

Skrevet

Huset har jeg faktisk vasket i dag, og jeg har fryseren full av kanelsnurrer som jeg bakte forrige uke, så de to skal jeg nok klare å få til uten så mye arbeid.

Sex skal det også bli.

Jeg har allerede advart den stakkar samboeren min om at han bare må være parat i kveld ;)

Skrevet

Hjemmelagd pizza med mengder av jalapenos fikk fart på ene snuppa her i huset. Verdt å prøve. :o)

Skrevet

hiv innpå doc halslinser med lakris, hele pakken!

det satte fart på saker her.

Annonse

Skrevet

begge mine to kom dagen etter stooooort inntak av hvitløk :P

Med Isabell hadde jeg laget meg hvitløksdip. Cultura melk, maaaasse hvitløk, grillkrydder og peppermix.

Dagen før Philip kom lagde jeg meg hvitløksmajones. En majones, maaaasse hvitløk å en liten skvett melk blandet sammen. Spiste det på brødskive med smør.

Jeg elsker jo hvitløk, så dette passet meg fint for å få ut ungene :-)

Må nevnes at begge kom så på terminen, Isabell 2 dager etter og Philip dagen før.

Skrevet

Du har jo leeeeeeenge igjen jo! De kommer når de er klar! Vi pulte og pulte og pulte, ikke det spøtt skjedde, og noe særlig lidenskapelig var det heller ikke. Lillebror kom en dag etter termin.

Sier som nabojordmoren min, "når de er modne, så faller de ned!". Og det gjør de. Slapp av. Du har jo flere uker igjen, jo:)

Skrevet

For å være ærlig tro jeg ingenting hjelper for å starte fødselen, borsett fra når de setter igang fødselen da. Babyen kommer når den er klar, og det er jo faktisk mulig at du må vente i nesten fire uker til... Så bruk tiden på å slappe av, gå på cafe, kino, slappe av og slappe av! Det er lenge til neste gang du kan gjøre det på samme måte som nå!

Lykke til med fødselen når den starter!

Jeg gikk på modningsakupunktur, og det hjalp ingenting. Sex hjalp ikke, så ble satt igang en uke over termin. Det hjalp:) Det er lurt å ikke kaste deg igang med trapper, husvask osv. spar kreftene til fødselen:)

Skrevet

Jeg løftet bildekk og ommøblerte i boden.... Fikk en bekkensmerte herfra til forbanna evigheten, og angret som en hund.

Da jeg omstilte meg mentalt på at babyen kom når babyen var klar, gikk alt så mye bedre. Jeg koste masse med han som skulle bli storebror, koste meg hjemme på dagtid med å hvile, lese og bare tusle rundt, laget istand klærne og slikt, og dagene ble mye kjekkere.

Modningsakupunktur er noe møl. Skulle sett mannen min da jm, den dagen jeg ble sendt på føden, spurte om det var et slikt opplegg til 1200 kroner., Da var han blid, gitt!!

Skrevet

Er det ikkeendel som har positiv erfaring med brystvortestimulering da? Skulle vel være ufarlig å prøve det når du er så langt på vei.

Skrevet

Jeg har jo ikke flere uker igen, da. Har under to uker igjen til termin.

Hadde det ikke vært for at jeg har så mye vondt, så hadde jeg sikkert ikke stresset med det (vel, litt, men ikke så mye som nå) men jeg blir gal av å gå med svake rier hele tiden som ikke tar seg opp.

Jeg sover jo ikke om natten, og da blir man litt lei :-/

Dessuten skal jeg ut i praksis to dager etter termin (ja, det er tåpelig, men jeg har ikke noe valg) så jeg skulle gjerne ha fått noen dager å komme meg på etter fødselen...

Vi prøver sex i kveld, så får vi se om det får fart på disse teite maseriene... ;)

Skrevet

Jeg prøvde omtrent alle rådene jeg fikk her inne, men allikevel måtte jeg igangsettes 10 dager over termin.

De 10 dagene var fryktelig lange!

Annonse

Skrevet

hadde sex midt på natten,klokken 0700 gikk vannet.. vi hadde myyye sex den siste tiden,å det så ut til at det hjalp =)

Skrevet

Vi hadde sex og jeg fikk rier en halvtime til en time etterpå. Fødte 1 time og 50 minutter etter første rie, 25 dager før termin;-)

KJØR PÅ!

Skrevet

Må bare få veslegutten i seng først ;)

Sitter her med svake rier fra før av, så får håpe at litt sengekos gjør susen! Det kan vel ikke skade uansett ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...