blå+? Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Sendte elektronisk søknad på en stilling, og fikk svar med inkalling til intervju en halvtime senere. Hva kan jeg forvente? Om det er gruppeintervju, så hadde de vel informert om det på mailen de sendte? Jeg prøver lese litt om bedriften for å vise min interesse, men hvilke spørsmål kan jeg forvente å få? Er vel ikke noen fasit på det, akkurat. Litt stressa bare:p
Rampongi Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Gode sider, negative sider. Hvorfor du søkte jobben, hva du kan tilføre bedriften, du får helt sikkert en del info om stillingen, men fint om du kan stille noen spm også. Ellers får du sikkert spm om hvorfor du valgte den utdanningen du har, interesser og spm om barn, mann osv.. Ikke vær redd for å ta tenkepauser, se de inn i øynene og ha et fast handtrykk når du hilser. Kle deg pent, men ikke overdriv Lykke til!
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 -hvor ser du deg selv om 5 år? -hva kan du tilføre arbeidsplassen? - mine gode sider -hva referansene mine kommer til å si om meg -hvorfor jeg valgte den utdanningen jeg har - hvordan jeg takler stress? -om jeg liker å jobbe selvstendig eller i team. Og som Rampongi sier: fast håndtrykk og øyekontakt er viktig. Og ikke start setningene men "eeeh" eller "hmm". Og ikke fikle med noe f eks smykke eller armbånd. Da ser de at du er ukomfortabel. Prøv heller å sitte litt fremoverlent så du virker interessert. Håper noen av de tipsene hjelper deg da:) Lykke til
blå+? Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2010 Tuusen takk for tips! Da er det av med smykker og armbånd, så satser vi på at det går bra;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå