Gå til innhold

morkakeprøve på onsdag..

vvv85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du trenger å grue deg til morkakeprøven. Jeg tok mkp forrige uke i London, og professoren som tok den brukte nøyaktig ett minutt! Jeg hadde lest her inne at det var komplisert og at det måtte flere leger til, men han hadde kun en assistent som rakk ham sprøyte, prøvetakningssprøyta og tok i mot prøven. Professoren vasket huden, holdt UL apparatet selv og tok sprøyta; alt på under ett minutt... Jeg fikk svar på Downs og de to andre tris. allerede dagen etter!

Jeg hadde en dårlig blodprøve 1:61, men etter UL ble den justert til 1:1223, men jeg valgte mkp uansett siden jeg fikk tatt den mens jeg allikevel lå der (etter UL). Prøv å tenke på at du må føde 96 barn før det 97. har Downs. Håper du får et flott svar.

ikke får å skremme deg men jeg tok fostevannsprøve i uke 21, tok duo test i uke 10,da hadde jeg 4prosent på ett opg annet trisomi pg 96 prosent på frisk,.jeg fikk svar noen dager etterpå og det viste seg at jeg hadde en liten gutt med downs syndrom(trisomi 21).men det går nok bra med deg,lykke til.

Annonse

ja bare spør.fordi legen sa at alt så normalt ut,fikk ett skjema med meg som han ikke forklarte noen verdens ting på,kunne velge om jeg ville ta fvprøve ,da takket jeg nei,.kom til vanlig ul i uke 19 og jordmora spurte om legen hadde forklart noe ang det skjema ,jeg sa nei og hun synes det va så merkeligt.hun målte lårbenet mange ganger og sa da at jeg hadde 4prosent på downs og 96 på friskt.jeg sa da ja til prøven grunnet datteren min på 17 var med meg på ul,hun ville vite det,jeg også egentlig.fikk svar noen dager etterpå at gutten hadde downs.,fikk også 2dager på meg å bestemme meg på avbrudd,valgte da og beholde han,det som er merkeligt at når vi snakket om avbrudd så sparket han så mye,var jo trossalt 21 uker da.ser at det blir litt tullet her,håper du fårstår hva jeg har skrevet her.

jeg fikk tilbud om duotest forde de målte 3,4mm nakkefold og da takket jeg ja.. var inne i går for å ta en morkakeprøve som jeg ALDRI skal ta igjenn!! hadde 1 av97 % sjangse for att det var downs!! syntes det er greit å få vite 100% om barne er friskt siden jeg har en frisk datter på 3 år..så får svar på onsdag igjenn å gruer meg litt :( men håper alt går bra!! ja man får tilbud om duotest og morkakeprøve/fostervannsprøve hvis de finner en forstørret nakkefold :) men den nakkefolden kan bare påvises fra uke 11 til 13..så husk det :)

jeg fikk tilbud om duotest forde de målte 3,4mm nakkefold og da takket jeg ja.. var inne i går for å ta en morkakeprøve som jeg ALDRI skal ta igjenn!! hadde 1 av97 % sjangse for att det var downs!! syntes det er greit å få vite 100% om barne er friskt siden jeg har en frisk datter på 3 år..så får svar på onsdag igjenn å gruer meg litt :( men håper alt går bra!! ja man får tilbud om duotest og morkakeprøve/fostervannsprøve hvis de finner en forstørret nakkefold :) men den nakkefolden kan bare påvises fra uke 11 til 13..så husk det :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...