håper78 Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Lurer på om absolutt alle får hormonpreparater under behandling, uansett årsak til barnløshet?Synes det virker som om det er så innmari mange som bruker så enormt mye på medisiner, og sliter med overstimulering og styr, jeg er litt skeptisk..Men er det de som helst sliter med EL generelt og ustabil syklus og div det kanskje..? Hos oss er det min samboer som desverre har nedsatt kvalitet, de svømmer i ring:) Jeg har en helt naturlig og nøyaktig syklus, med EL.Vi holder på med utredning nå på Medicus, men bor et stykke unna Trondheim, så alle forundersøkelser gjør vi her vi bor.Men har fått forespeilet at det må ICSI til, og at det sannsyneligvis vil være en enkel sak å oppnå graviditet. Jeg er 31 og min samboer 36, jeg har en sønn fra før som nå er 12 år. Er det sånn at om jeg ikke trenger noen form for hormonbehandling underveis, så må jeg ha det evt da vi reiser opp for uttak og innsetting, dagen i forkant av uthentingen av egg? Er det slik å forstå at man reiser opp og er der tre dager? Noen erfaringer?? Takknemlig for alle svar!!
Nea og juniors mamma Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Sånn jeg har forstått det så er hormonbehandlingen til for i første runde nedregulere din syklus så klinikken kan gå inn å kontrollere eggstimuleringen. Overstimuleringen du ofte leser om er rett og slett individuelle reaksjoner på medisineringen, noen reagerer kraftigere enn andre. Slik er det med alle medisiner og ingen dose fungerer likt for alle. Så når en tar folikkelstimmulerende hormoner så er det for å få så mange egg ut som mulig selv om problemet ikke ligger hos deg. Man ønsker å få flest mulig befruktede egg som for å kunne plukke ut de beste for innsett og nedfrysing. Mao, hormonbehandling ser jeg som uunngåelig ettersom en normalt bare modner ett egg hver syklus og sjansene for at akkurat det skal utvikle seg til det "perfekte" embryo og feste seg....ja jeg vet ikke. En leser jo om de som bare får ut ett og faktisk lykkes. Uansett, jeg fikk ut 11 egg, 8 ble befruktet, to fryst ned og ett satt inn. Altså bare tre brukbare av 11 og det er ingen ting galt med mine egg, bare labert antall brukbare svømmere så det ble ICSI med full klaff for oss i første runde Du får høre med klinikken om hvilke muligheter som finnes, kanskje er du heldig? Lykke til
håper78 Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2010 Takk for svar! og gratulerer så mye!Så kjekt! ja, det kan nok lønne seg å ha en hormonkur ser jeg,Bare redd for at jeg har lest for mye om folk som må avbryte forsøk o.l pga overstimulering og div, tenker at det må bli slitsomt i lengden, men man gjør jo det som må til i en slik situasjon:) hvor mye brukte dere ca, på medisiner på det ene forsøket deres? Fikk dere behandling hos offentlig eller privat?Om jeg kan spørre? Takker for info og svar!
Nea og juniors mamma Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Jeg husker ikke hva vi endt opp med å legge ut, en lukker øynene når en drar kortet når summene har litt for mange nuller Vi var uansett ikke i nærheten av taket for når en får dekket utgiftene og vi gikk offentlig. Kan trøste deg med at ikke alle opplever en haug med bivirkninger eller overstimulering. Det er uansett verd det når det går bra (selvfølgelig).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå