Gå til innhold

Normalt å IKKE føle seg gravid i uke 15?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 15+ 0 idag.

Føler meg rett og slett ikke gravid.. Har ikke gjort det på en liten stund.

Er dette normalt ? Ja, er førstegangs til opplysning. Så det er mye man skal lure på, før øra detter av :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med å føle seg gravid da?

Det er jo for tidlig for både stor mage og noe særlig bevegelser, så hvis du er så heldig å slippe unna kvalmen og andre plager så går det vel en måned eller to før du begynner å virkelig kjenne at du er gravid:)

Skrevet

Vell, har hatt bare urlite grann kvalme. Kvalm om jeg ikke spiser og blir sulten.

Heller ikke hatt noe spesielt trang til å gå på do..

Ellers, tja.. Generelt. Ingen plager i det hele tatt.

Vet jeg burde være gla for det.

Men, kjennes ikke ut som jeg er gravid :P

Skrevet

Helt normalt, så lenge du ikke har noe mer plager enn litt kvalme innimellom. Tenker du vil begynner å merke det mer i fra uke 20. Kanskje spark rundt uke 17.

Selv følte jeg meg gravid fra dag 1 med førstefødte, men med nr 2, var det kun når jeg SÅ på magen at den var blitt stor, at jeg følte meg gravid. Med kraftige spark etterhvert, og mindre plass, pluss at du føler deg tyngre etterhvert, gjør at du garantert kommer til å føle deg gravid på et eller annet tidspunkt! hehe..

Lykke til! ;-)

Skrevet

Livmora stiger jo litt oppover etter uke tolv, og trangen til å løpe på do i tide og utide roer seg jo heldigvis... Kommer tilbake i slutten...

Jeg er gravid for andre gang, og har slitt med ekstrem svangerskapskvalme i første trimester begge ganger. Når kvalmen endelig avtar så er det jo ennå en mnds tid før jeg kjenner ordentlige bevegelser, og magen begynner å vokse, så i den perioden føler vel ikke jeg meg heller gravid.

Er i uke 22 nå, og fremdeles kan nok ikke folk se at jeg er gravid, i hvert fall ikke med klær på, selv om jeg selv synes jeg er blitt svær allerede. Jeg kjenner spark med jevne mellomrom, og det er vel nesten eneste gravidtegnet jeg har...

Bare nyt det du, det er ikke så lenge til magen kommer i veien over alt, klærne ikke passer lengre, og det blir ganske så tungt, men veldig koselig, å gå gravid:)

Skrevet

Tusen takk for beroligende ord :)

Eneste jeg " føler" at jeg er gravid på, er at livmora driver å strekker seg.

Så en del stikking nederst er det.

Håper det blir mage snart og jeg kan føle meg gravid. Litt tamt hittil :)

HI

Skrevet

Det er helt normalt. Jeg hadde omtrent ingen symptomer før langt ut i svangerskapet. Kjente liv rundt uke 17, og begynte å få litt mage i uke 20, men får den tid var det egentlig ingenting som gjorde at jeg følte meg gravid. Men bare nyt det, om en 15 ukers tid så er du tung og trøtt, har halsbrann om natten og gleder deg til å bli kvitt magen og plagene som følger med. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...