Gå til innhold

Trebarnsmammaer!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Go for it ;o) her tok vi en dag om gangen i begynnelsen. Nå er den yngste 9 mnd, og alt går så mye bedre. Rutiner er en fantastisk ting.

Her tenker jeg på overgangen fra 3 til 4 barn :-s hehe.....vet ikke om jeg er ferdig.....hører min klokke tikke....

Jeg synes overgangen var størst fra 0-1 =) Synes ikke det er så mye ekstra jobb, men merker at det blir roligere hvis en er borte =P Vi har 3 gutter på 1,5, 3 og 5. Blir nok travlere når de blir eldre kan jeg tenke meg...

Vi merket veldig overgangen fra 2 til 3. Men 2 hadde vi liksom en hver til enhver tid. Alltid et ledig fang, en ledig hjelper osv. Med 3 er at alltid en som må vente, alltid en som må klare seg selv osv.

Det går selvfølgelig bedre nå som de er blitt større, men jeg synes uansett det er stor overgang:)

Her var aldersforskjellen 2 år mellom de største og mellomste var 5 da babyen ble født. Jeg syns overgangen var verst fra 1-2 barn, og kjente virkelig på at en er som ingen og to er som ti. Syns ikke tre er mer slitsomt, men det har endret stemningen i familien dramatisk. Lilletulla er alles øyensten, og de tidligere travle ettermiddager med treninger osv er nå kos og stell med den minste. Ho er snart ett år, og det vil nok bli mer travelt når jeg er i jobb og babyen i barnehage.

Blir egentlig hva man gjør det til, men det er rimelig hektisk med 3 unger som alle har sine aktiviteter på ettermiddagen. I tillegg sliter jeg med dårlig samvittighet for eldste da det som regel er hun som må klare seg selv.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...