Gå til innhold

Vil ha mange ÆRLIGE svar på navnet: AKSEL.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere? mannen vil så gjerne bruke dette navnet, jeg er litt mer i tvil, men må innrømme jeg liker det bedre nå enn første gang han sa det..ps. søsteren heter Maja.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg liker ikke navnet, ville nok ikke kalt min gutt for det uansett hva bf ønsket.

Men synes det passer ganske godt med Maja.

Skrevet

Fint navn, egentlig, men med ganske høy vestkantfaktor.

Skrevet

jeg synes navnet er fint og det passer godt sammen med maja :-)

Annonse

Skrevet

Pent, blitt veldig poppis der vi bor.

Skrevet

vestkantfaktor? rekner med du mener Oslo nå? vi bor på Sunnmøre, så det skal ikke gjøre noe egentlig :0)

hi

ps. takk for ærlige svar

Skrevet

Kjempe fint navn. Vurderte det for gutten vår, aner ikke at det verkent er poppois eller vestkant navn.

Det er et veldig guttete og maskulint navn, er jo unektelig litt rocka etter Axel Rose i Gun'n'Roses. Kjenner en mc type som heter Aksel, og han er litt kul. Mye mer stilig navn enn de litt mer veike guttenavnene som er så poppis nå, de som er på kanten til feminine. Sander, Leander, Chrissander, Linus, Mateus, Adrian, Milian Emilian.

Det er også kort og enkelt og står helt klart best alene, det kan uttales på alle språk, det er kjent på alle språk. Det er helt klart et sterk navn på en gutt! Ikke rart det blir poppis som en motvekt til de navene som har regjert nå en stund.

Skrevet

Jeg liker det:)

Skrevet

Jeg liker Aksel kjempegodt! Er på min liste, men mannen er ikke enig. Her er det to jeg vet om som heter det, han ene er 45 og han andre er 12. Så er ikke så populært her:)

Skrevet

jeg liker det godt men har til nå kuns ett det skrevet med x altså Axel

Annonse

Skrevet

For et mobbenavn.

Blir etterhvert fort til Foraksel eller Bakaksel eller Mellomaksel.

Skrevet

Fint navn:)

Begriper ikke hvorfor navn på søsken må passe sammen, men Maja og Aksel er vel fint sammen...

Skrevet

Hadde det på lista til storesøster i tilfelle det ble en gutt.

Syns det er litt for populært i Bærum til at vi vil bruke denne gangen.

Inspirasjonen her er Aksel Lund Svindal

Skrevet

Tenker bare på UAx (temeperatur målt under skulder)

Skrevet

Ikke min type navn og ikke kjempefint, men helt okej. Jeg tenker derimot först og fremst på en svensk skulder.

Skrevet

det sier jo mer om de som mobber enn om den som blir mobbet.

Mobbere finner alltid noe å mobbe for, hvis navnet ikke kan brukes, da gå de på noe annet - og da må vi foreldre på banen!!

Syns Aksel er et fint navn, foretrekker at det staves med -ks- i steden for x - med x blir det så svensk og gir samtidig litt assosiasjoner til Axl i G'n'R og han har jeg ikke sansen for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...