Gå til innhold

Når du spør hva den lille nyfødte jenten/gutten heter, og foreldrene svarer stolt...

Anbefalte innlegg

...noe du selv synes er ufattelig upent og merkelig og rett og slett fælt, hva svarer du da??

Jeg lyver og sier "åh DET var et flott navn!!"

Er selv kjempestolt over navnet på ungene mine, og ingen tør å si at de synes det er stygge navn, selv om selvsagt sikkert mange synes det....

Men lyger du?

Fortsetter under...

Jeg lyver ikke, men jeg sier ikke alltid sannheten heller.

Jeg sier ikke at et navn er nydelig, hvis jeg synes det er helt jævlig. Da sier jeg heller at det er "interessant", "originalt" eller spør om grunnen til at de har valgt det...

Ja, jeg tar en hvit løgn om jeg syns navnet ikke er så fint. Rett å slett fordi at det er unødvendig å såre de nybakte foreldrene.. Man venner seg alltid til det, og vi har forskjellig smak.

Men jeg hadde sagt ifra om jeg syns navnet var til skade for barnet, vanskelig å forklare hva jeg mener, men om navnet var for eksempel Rasmus, så hadde jeg kanskje sagt noe.. (Rompe og mus.. ) men er det et vanlig navn som jeg ikke er så begeistret for, så holder jeg kjeft.

Annonse

Annonse

For min del blir scenariet slik:

Meg: Åh så søøøøt, hva heter han?

Stolte foreldre: Han heter Gnorken.

Meg: Gnorken!(med blid positiv stemme) hei lille Gnorken( smilende henvendt mot babyen)

:)

Ved å bare gjenta navnet på den måten, slipper jeg å kommentere/lyge :)

Jeg er dårlig på å skryte av navn uansett om det er fint eller ikke. Alle vet jo at man bare sier det "for at" likevel. Så jeg sier vel ca det jeg sier uansett hvor pent navnet er: "Åja.. Så fint navn." Uten noen större entusiasme, haha.

Gnorken, ha ha :-)

Jeg fikk store problemer med pokerfjeset mitt da en bekjent proklamerte at den nyfødte sønnen hennes het Maxmillian (sorry, jeg synes bare det navnet er SÅ stygt). Til slutt klarte jeg å stotre fram et "ok" og et slags smil.Egentlig ikke så ille når jeg hadde mest lyst til å rope ut at hun var gal i hodet sitt.

:-)

HI her. Et annet foreldrepar i bhg hadde nettopp fått et barn og jeg spurte hva den lille jenten skulle hete. "aret endride", sa han stolt. "Åh det var et flott navn", løg jeg. Ingen Gnork som jeg kunne henvende meg til heller, så jeg spurte om det var en oppkalling.

Men avogtil angrer jeg på at jeg spør....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...