Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Gutten min på 1 år er så sår i rompa som han aldri har vært før stakkars. Hyl gråter når jeg vasker han =( Hjelper ikke så veldig med sink salve heller.. Er jo så rød på balla nå stakkars! Noen som har noen gode råd???
therehag Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Inotyol- en sinksalve fra apoteket som er for ekstremt såre rumper.. kenta mi blødde fra stopen pgs sår, etter 2 dager var hun heelt fin etter jeg brukte denne salven...
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Jeg bruker locobase repair fra apoteket. God og fet krem =)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 brukte olivenolje på eldste da han var baby. zinksalven på helsekoseten er også veldig god.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 A krem, den brune krukka fra apoteket. Har god erfaring med den her i huset hvertfall. Sinkslave hjelper ikke til så mye annet enn å beskytte mot fuktighet når de først er blitt sår, det behandler ikke så veldig godt.
Underveis --> Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Inotyol! Eneste som fungerer her når det er ille. Har hatt langvarig utslett som ikke lot seg reparere med Inotyol (det blir ofte soppinfeksjon i tillegg på de som ikke går over rimelig fort). Da fungerte krystallfiolett. Det fås, som Inotyol, reseptfritt på apoteket, men pass på ALT for det er superblått og farger av på alt som tenkes kan! Tar hva det skal være da, så da er det verd det :-)
Cat.68 Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Inotyol, finnes ikke noe bedre, Alternativt, Purelan (brustvortesalve)
mumtobe09&10 Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 A-creme er det eneste som fungerer her. Veldig verdt å prøve!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #10 Skrevet 15. februar 2010 Vi vasker med lunket vann og enlgamark oljen, og bruker inotyol fra apoteket når hun er veldig sår. det funker supert. Ellers er det fint for stumpen at man lufter mellom bleieskift og passer på at man ikke er fuktig i kriker og kroker når man har på bleien. hvis de er såre kan det hjelpe å "klapp-tørke" istede for å dra håndduken mot huden
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #11 Skrevet 15. februar 2010 Masser av tid uten bleie på. oliven olje i bade vann. Zink salve. Skift bleie oftere.
signe maten Skrevet 15. februar 2010 #12 Skrevet 15. februar 2010 Svensk barnesalve! Ingen over ingen ved siden! Kjøpes på sykehusapoteket Uheldigvis lå vår i bhg i helga og M ble sår natt til søndag. A-creme er ok, men ingenting mot den svenske! .)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #13 Skrevet 15. februar 2010 potetmel og krystallfiolett... Trenger maks to behandlinger før stumpen er fin igjen...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #15 Skrevet 15. februar 2010 Zink salve har alltid funka bra her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå