Gå til innhold

Total mangel på sosiale antenner og sperrer for hva som er greit å si..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om autisme regne som en psykisk diagnose eller om det er noe annet, men autismer vet ofte ikke helt hva man kan si når fordi sosiale spilleregler ikke faller dem naturlig.

Men jeg kan levende forestille meg at folk som lider av psykoser også kan si upassende ting.

Kan være psykiske problemer. Det kan også være at man ikke har fått en god nok oppdragelse, at man er sosialt mistilpasset, miljøskadet, vokst opp i et miljø der det er greit å si alt man tenker på, at man generelt bare er frekk osv.

Kan være mange ting

ja det kan det sikkert være, men jeg opplever at de fleste som er slik er helt normale ellers!!

jeg kjenner et par som er slik. Kommer med sårende kommentarer til stadighet fordi de snakker før de tenker. Alt som blir sagt kommer rett fra levra og uten sensur av noe slag....

Asperger syndrom er en diagnose som gis til mennesker som blant annet "mangler sosiale antenner" og ikke har sperrer for hva som er greit å si.

Disse mangler dette fordi de ikke skjønner sosiale spilleregler. De har ofte vanskelig for å forstå kroppsspråk.

Men mange av dem kan lære å tolke slikt.

Annonse

En jeg kjenner har Aspergers, dvs en lidelse innen autismespekteret. Folk flest vet ikke at det "feiler" ham noe. Og ja, han vet ikke alltid når man bør si hva.

Svigermor lider av kraftig angst og til tider depresjoner. Hun kan også finne på å si mye rart i sosiale settinger fordi hun ikke klarer å tenke helt klart (hun kjemper mot panikk hele tiden stakkar).

Så folk kan ha psykiske problemer selv om de virker helt normale for deg.

Min mann mangler til tider sosiale antenner, og noen ganger blir jeg overrasket over hva han kan få seg til å si, og til hvem han sier det.

Stort sett virker han helt normal, det er bare at av og til, så glipper det totalt for ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...