LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Dressen ble ødelagt i bhg. Ikke pga slitasje eller lek, men fordi hun brant hull i dressen på et bål når de var på tur. Heldigvis gikk det jo bra med ungen, men dressen er jo ubrukelig. Ikke et lite hull som kan repareres. Jeg forventer ikke at bhg skal dekke det, men ble lei meg og litt skuffet over at det kan skje. Hun kunne jo brent seg alvorlig.
Lykke X 4 Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Vært glad for at jeg hadde valgt en dress til barnet som ikke var lettantennelig, og løp ut og kjøp lappesaker til dressen Og i tillegg tatt dette opp med barnehage/tillitsvalgte foreldre om at barnehagens ansatte må skjerpe inn på det å passe at barna ikke kommer for nært bål..
melkekua™ Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Jeg tenker, uhell skjer...og ekstra ille når det er ens egen unge. Kan tenke meg bhg.ansatte syntes dette ikke var noe morro heller, men snakk med de om det....etter en slik episode skal de snakke sammen og finne ut hvordan de skal forhindre at noe slikt skjer igjen. De må komme med tiltak.
Lykke X 4 Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Oj, så nå at dressen var blitt ubrukerlig...ja da hadde jeg forlangt at barnehagen skal erstatte den, fordi de har brukt uforstand når barnet har blitt så mye brent. Hadde blitt sint ja, og tatt runden med tillitsvalgte osv.
lille sprelle Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Det finnes regler for erstatning. Sjekk dem ut. De har sikkert et skjema i barnehagen du må fylle ut. Og når det gjelder forsiktighet og å passe på - kunne det samme skjedd hjemme? ja det vil jeg tro!
It's all about me Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Da hadde jeg tenkat at jaggu bra det bare var dressen som ble brent og skaffet en ny. I en slik situasjon hadde jeg ikke tatt diskusjonen om at dressen var ødelagt men heller sett hvor bra det endte.
Gjest Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Jeg ville tenkt at uhell skjer og kjøpt en ny. Slikt kan skje når jeg eller hvem som helst ellers er på tur med ungene også. Klær er forbruksvarer, og jeg hadde bare prist meg lykkelig for at det var dressen som ble brent og ikke ungen. Hadde snakket med bhg om sikkerhet mtp ungene rundt bålet, men da for barnas sikkerhet, ikke med tanke på klærne.
Kamomille Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 Jeg hadde ikke gjort noen verdens ting bortsett fra å kjøpe ny dress eller lappesaker og var veldig glad for at det kun avr dressen som ble ødelagt. Uhell skjer i alle sammenhenger. Klær er forbuksvare og du kan ikke forvente at plagg aldri blir ødelagt i barnehagen. kan ikke tenke med at barnehagen er erstatningspliktige i slike sammenhenger. Regner med du har fått en forklaring av ped.leder på hva som skjedde. de synes vel ikke akkurat at det var festlig de heller.... Regner også med at barnehagen alltid gjør riskikovurderinger når det gjelder bruk av åpen ild akkurat som du gjør når dere lager bål eller griller. Allikevel kan alltid uhell skje. Hva forventer du at barnehagen skal gjøre da?
2smågull Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 alle dere som hadde tenkt at slikt kan skje og kjøpt ny. har dere god råd dere eller? jeg hadde knapt råd til å kjøpe ordentlige dresser til barna mine 1. gang. og jeg hadde ikke hatt råd til å kjøpe ny...
2SmåTroll Skrevet 15. februar 2010 #10 Skrevet 15. februar 2010 Hadde kjøpt ny dress. Uhell kan skje. Og hadde prisa meg lykkelig for at alt gikk bra.
Kamomille Skrevet 15. februar 2010 #11 Skrevet 15. februar 2010 Har ikke spesilet godt råd nei, men når man har barn så må man nesten regne med at uhell kan skje. Klær er forbruktsvare, og det kan jo være mange andre hendelser/uhell som fører til at klær blir ødelagt. Hva hadde du gjort da? Hvem andre enn deg skule betalt for ny dress? Barnehagen hadde nok blitt veldig dyr hvis de skulle hatt erstatningsansva for alle klær og annet utstyr som kan bli ødelagt/forsvinne/ blir forbyttet etc
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 15. februar 2010 Det er mer enn 3 uker siden dette skjedde og jeg har ikke gjort noen ting egentlig. Bortsett fra at jeg snakket med styrer om dette privat samme helg da vi er omgangsvenner og hun lurte på hva som hadde skjedd med dressen. Hun skulle sjekke med kommunen, men jeg har ikke hørt noe og jeg har heller ikke purret. Jeg slapp heldigvis å kjøpe ny dress for jeg hadde 2 stk som kan brukes ut sesongen. Ja uhell kan skje og jeg er glad for at det gikk bra. Jeg hadde nok blitt enda mere lei meg om det skjedde når hun var mitt ansvar, for ved åpen ild MÅ man være ekstremt forsiktig. Tenk hvor mange barn som har både lue, votter og hals laget av fleece. Det smelter inn i huden på et øyeblikk. Jeg synes heller ikke det kan sammenliknes med ting som f.eks blir borte i bhg. Jeg forventer ikke at de passer på tingene mine, men ungene mine. Synes alikevel det er interessant å se hvordan andre ville reagert i dette tilfellet.
Kamomille Skrevet 15. februar 2010 #13 Skrevet 15. februar 2010 Urfra hovedinnlegget ditt virket det som m du var mest irritert på dressen som bel ødelagt
zadine Skrevet 15. februar 2010 #14 Skrevet 15. februar 2010 Jeg hadde nok blitt opprørt over at et slikt alvorlig uhell kunne skjedd. Greit at uhell skjer, men bhg har et ansvar for barna mens de er i bhg. I mitt yrke har vi nulltoleranse for ulykker, og dermed skjer det lite ulykker også. Fordi folk blir mer påpasselige og tenker seg ekstra om. Jeg er såpass indoktrinert med nulltoleranse gjennom jobb, at jeg hadde nok tatt en meget alvorlig prat med de ansatte i bhg for å evt sett på om det dreide seg om rutinesvikt eller hva.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #15 Skrevet 15. februar 2010 Jeg ble lei meg fordi dressen ble ødelagt på den måten det skjedde.... tror meg det er mange andre ting som irriterer meg mer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå