tuttelura Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Er på rugedag 11 i dag på vårt 5. IVF og testet negativt. Skal ta blodprøve på fredag, men har gitt opp håpet.. Vurderer evt forsøk på Nordica da de, ut i fra hva jeg har lest, kan fjerne fragmenter i egget, noe vi har hatt på alle forsøkene våre. Kvaliteten har vært bedre for hvert forsøk, men det hjelper jo så lite.. Så, er det noen som har erfaringer med Nordica, positive eller negative? Hvordan er det f.eks. å komme seg dit - har dere brukt fly/tog/buss? Og overnatting - finnes det noe i nærheten? Eller er det andre klinikker i Danmark som kan anbefales?
MissTaurus Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Hei Nordica har skiftet navn til Copenhagen Fertility center, CFC. Du kan finne litt info dersom du går inn på donor egg/sæd - forumet. Se dette innlegget bl.a. "Stork vs. CFC" Startet av Nomina, on. 3. feb 2010 13:04 Eller så kan du legge inn et søk på Nordica eller cfc. Jeg har selv vært der flere ganger, 5 insemineringer og 1 ivf. De er profesjonelle og effektiv. Det er greit å holde kontakt pr mail og du får som oftest raskt svar. Du kan lese på nettsiden deres, adressen finner du i innlegget nevnt ovenfor. Jeg har reist dit både med fly og buss. Det er greit å komme seg dit fra f,eks tog fra Kastrup til Nørreport, så buss et kort stykke til Nørrebro. Bussen går svært ofte. Du kan også ta buss fra jernbanestasjonen evt taxi Jeg tror ikke det er så stort utvalg av hotell i nærheten av CFC. De fleste bor nok i sentrum siden det er såpass greit å komme seg til CFC. Det er også mye triveligere:) Lykke til videre!
tromsøjenta Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Heia tuttelura:-) Jeg har vært på Nordica èn gang, september 2009. Vi hadde hatt tre offentlige forsøk og tre private (i Sverige) i forkant uten å bli gravid, så dette var vårt 7. forsøk totalt. Vi valgte Danmark pga at det går an å få anonym sæddonor der, i motsetning til i Norge. I tillegg har Nordica spindelmikroskop. Vi var ikke interessert i å gjøre akkurat det samme flere ganger, som var blitt gjort ved alle de tidligere forsøkene. Jeg hadde i forkant av forsøket en telefonkonsultasjon med dr. Lindenberg (tror det var det han het...) Han var meget lydhør overfor mine ønsker og var enig i at det ikke var vits i å gjøre det samme om igjen. I tillegg til kort regime for første gang og donorsæd til halvparten av eggene (mine ønsker), ble det gjort assisted hatching (deres forslag og ikke lov i Norge). Jeg ble gravid og det i seg selv gjør jo at jeg er veldig fornøyd med klinikken:-) Uavhenging av det (i den grad jeg klarer å være objektiv...) syntes jeg det var meget positivt at de var villig til å prøve noe nytt. De så seg ikke blinde på det som var blitt gjort tidligere av behandlinger, men så på vårt tilfelle med nye øyne. Det var imidlertid en ting jeg var glad jeg var forberedt på. Som hun over meg skriver, de er effektive! Det føltes som samlebånd og var lite menneskelig varme fra sykepleierne. Jeg hadde jo vært gjennom alt mange ganger før og visste ca hva som skulle skje. Ikke hadde jeg behov for de store samtalene eller medfølelse fra personalet heller. Så for meg/oss var det helt greit, men veldig bra å være forberedt på det. Vi bor i Tromsø, så for oss er det jo et stykke å reise uansett hvor i utlandet vi skal, men det var ikke vanskelig å finne fram. God bussforbindelse fra sentralbanestasjonen til klinikken. Dro rett fra klinikken og til flyplassen da vi skulle hjem. Tok da trikk/tog og måtte ha ett bytte. Enkelt. Vi bodde også i sentrum, i nærheten av sentralbanestasjonen og Strøget. Det er ikke vits å bo nært klinikken. Der er det ingenting å finne på... Lykke til med valget:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå