verdens heldigste mamma Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Hva skal jeg lage til 2-åringen og oss voksne til middag i dag? Vi spiser alltid det samme, hun spiser alt, særlig hvis det er brokkoli til :-) Tar gjerne imot noen nye og spennende forslag, kreativiteten er forsvunnet!
Gjest Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 En mild chili con carne er godt til små og store. Kan sikker ha brokkoli til.
Gjest Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Foruten pizza, pasta og kjøttboller/kaker bruker vi kjøttdeig til fylte grønnsaker (squash, sopp, paprika osv), eller lager en grateng feks med makaroni, tacokrydder og snøfrisk som gratineres i ovnen. Nam!
Gjest Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Det enkleste er kjøttdeig og spaghetti med kjøttdeigsaus.
It's all about me Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Kan du utdype den gratengen litt mer?? Hørtes ut som en god ide.
It's all about me Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Den oppskriften som står bakpå posene til Toro Kjøttdeigsaus er ganske enkel og god.....og man kan putte brokkoli oppi )
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Lage en ovnsform? jeg har gjort det mange ganger. En som er god er: Du steker kjøttdeigen og løk. enten lager tomatsaus av tomatpuree eller kjøper ferdig pose/boks og blander det sammen med en boks erter, litt gulerøtter osv.. Ta det en har lyst på. Også lager man en potetstappe. (liker best hjemmelaget men pose funker. Tar en ildfastform og tar potetstappen oppi og heller så kjøttdeigblandingen over det igjen. Så tar du litt ost på toppen. Inn i ovnen på 200gr i ca 20 min. (vi liker og ha brød og salat til men bruk det du har og prøv deg frem) Enkelt og godt. Ellers er det godt og lage kjøttboller på spidd med potetstappe/baktpotet/vanlige koktepoteter kjempe godt. Og da er det jo veldig godt med Brokoli til. En form med stekt kjøttdeig/potetbåter/brokoli/rødløk/gulerøtter som du heller litt olje over, salter og peprer .. Kan lage alt slags saus inntil egentlig.. Ble sulten jeg..
Gjest Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 Tacograteng: Stek kjøttdeig og bland i tacokrydder med litt vann (som til vanlig tacorett) Kok makaroni, når den er ferdig kokt så bland inn et beger med snøfrisk. Bland sammen kjøttdeig og makaroni, legges i en ildfast form med revet ost. Stekes på ca 200 grader til osten er gyllen brun. Dette kan sikkert gjøres på mange måter og med ulike oster osv, men det er tacokrydderet sammen med snøfrisksmaken jeg liker godt med denne retten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå