Gå til innhold

Skal man slutte på p-pillen dersom man mistenker graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tror jeg er blitt gravid for 8 dager siden. Skal jeg slutte på pillen?

Dersom jeg får en blødning da, er det helt sikkert at jeg ikke er blitt gravid da?

Fortsetter under...

Skrevet

Noen som vet?

Skrevet

Heisann, jeg ville nok ha sluttet, så sant du vil beholde et evt barn. Ikke sikkert at det gjør noe, men det høres jo ikke bra ut for et foster å få så stor hormondose som p-piller gir. Dersom du blør like mye som en mens er det usannsynlig at du er gravid, men helt sikkert er det nok ikke. Jeg ville tatt en test på morgenen 14 dager etter at fosteret skulle ha vært produsert og funnet det ut:)

Skrevet

ok. Da slutter jeg på pilla i dag:) Tusen takk for svar:)

Skrevet

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du ikke kun tar en test?

Slutte på pillen kan du jo, jeg tok pillen i ca 2 uker og måtte slutte pga bivirkningene. Det gikk da ca 4 dager før mensen kom i gang.

Skrevet

Jeg venter på testen som kommer i posten. Tror jeg får den i morgen. Tester da, selv om det er litt tidlig i følge at man bør vente 2 uker etter sex før man tester.

Lurte bare på om det var farlig for barnet dersom man gikk på p-pillen.. Men nå slutter jeg på pillen og satser på at testen kommer i posten i morgen:)

Annonse

Skrevet

Men hvis produksjonsdagen var 8 dager siden er det ikke sikkert at du får positiv test nå. Hormonnivåene er vanligvis ikke høye nok før etter 12-14 dager....

Skrevet

Nei, det er det jeg tenker på... Kan også være 6 dager siden..

Men jeg tester meg med morgenurin på onsdag da bare for kjekt! Har kjøpt 5 tester, så her i huset er vi altså lite tolmodige;)

Skrevet

Tok siste pilla på søndag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...