Gå til innhold

Kan noen kikke litt på dette? Syns min lille spiser så fryktelig mye.... (samme som småtroll 0-1 år)

Anbefalte innlegg

Min lille er snart 16 uker og han spiser en del. Er dette for mye? (klokkeslettene blir jo sånn ca da)

09:00: 200 ml MME

11:30: Dobbel smaksprøve porsjon maisgrøt (dvs 4 ss MME og 2 ts grøt)

14:00: Koseflaske på ca 60 ml

16:00: 200 ml MME

18:00: 150-200 ml MME

20:00: 150-200 ml MME (stor sett nærmere 200)

Skal jeg gi han en full grøtporsjon? (han har fått litt grøt i snart 3 uker). Kansje på et annet tidspunkt? Eller skal jeg prøve å innføre et til måltid? (eventuellt hva og når?). Han sover godt. 12 timer om natten og tilsammen mellom 2 og 4 timer på dagen. Noen ganger mer og noen ganger mindre,

Fortsetter under...

Høres ut som en som er klar for mer mat. Så snart ungene er fire måneder, er det ingenting i veien for å spise fast føde (grunnen til anbefalingen om seks måneder er at maten ikke skal fortrenge morsmelken, men for mme-barn har jo ikke dette noe å si).

Så sant han ikke reagerer på grøten så langt, hadde jeg glatt økt til fullt måltid. Og etter hvert kanskje gitt et måltid til med f.eks most avocado, banan e.l.

Nei, det er nok frøkna hersom er lita... 4,5 kg. Da trenger han nok den mengden mat så lenge han legger på seg innenfor normalen:)

så lenge han ikke reagerer på grøten hadde jeg nok økt porsjonen hans og prøvd å venne han på vann ved siden av.

Min pirat på 5 mnd spiser som regel full porsjon grøt 2 ganger om dagen og drikker ca 120 ml mme 5-6 ganger per døgn.

Hun er altså kanskje litt småspist i forskjell..

Annonse

Tusen takk for svar. Får gi han full grøtporsjon i morgen da og se hvordan det går. Har ikke hatt noen reaksjoner på grøten til nå så det skal nok gå bra. Får vel også prøve å innføre et til måltid i løpet av dagen. Han spiser jo alt så det blir heller ikke et kjempe problem antar jeg :P.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...