Gå til innhold

noen som vet?! ang NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og samboeren skal prøve å få barn nå.. han er i fast jobb, mens jeg har gått arbeidsledig en stund.. nå vil NAV sende meg ut på arbeidspraksis ut året.. men vil den lønna jeg da får fra NAV eventuelt bli sett på som permisjons grunnlag??? prøver å lete på nav, men synes det er håpløst (må si jeg er noe grunnleggende på data)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagpenger gir permisjonsgrunnlag, om det er attføringsstønad du får mens du er i arbeidspraksis så gir ikke dette grunnlag for permisjonspenger.

Skrevet

okey :-/ takk for svar... huff.. da må jeg vl si i fra meg praksisen da.. bør jo helst spare opp til permisjons penger.. kanskje vi skal utsette prøvingen til jeg har fast jobb.. vil jo ikke, men økonomisk sett er vel det best?!

Skrevet

Det er nok det beste ja. Du trenger jo ikke fast jobb, men må ha jobbet seks av de siste ti mnd før fødsel.

Skrevet

så, jeg kan i så fall prøve å skaffe meg vikariat i 6 månder da?!

Skrevet

Ja, men vær obs på at man ikke regner etter termin, men etter fødselsdato. Kan derfor være greit å jobbe litt mer enn akkurat seks mnd før fødsel.

Skrevet

ok.. får starte å kontakte vikarbyråene i dag :-) vi er jo ikke prøvere enda.. så da blir det nok en tid før :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...