Gå til innhold

Hørte på nyhetene i dag tidlig at regjeringen(?) vil ha avgifter på alle p-plasser. dvs. utenfor butikken osv..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt idiotisk! Fy så upraktisk, har nok med å skaffe 10-er til handlekorg jeg.

Skrevet

ikke bare det... men på arbeidsplasser også!!

Skrevet

De ønsker jo at vi heller skal ta bussen. ja det er jo lett for dem og si, nå vi må vente mange timer på bussen her på landet i 40spek!!

Skrevet

på arbeidsplasser også?! herremin hatt! føler for å flytte utenlands!

HI

Skrevet

Hvis dem vil at vi skal ta buss og tog mer, så får dem søren sørge for at de kommer i tide. Vært så mye forsinkelse og tull med toget.

Skrevet

Den dagen det eksistereret rimelig og bra kollektivtilbud i storbyene får de sette igang. Til den dagen kommer får de forsøke å bruke vett.

Skrevet

slike ting blir fort bestemt, men det med å fjerne bomringen utsetter de det hele tiden. Faen ta dem!!!

Skrevet

Dette er en enkel ordning for regjeringen som har privatsjåfører.

Men å betale for alle parkering er ikke først og fremst dyrt men utrolig tungvindt. Betale for parkeringa gjør jeg i form av varene jeg kjøper inne i butikkene.

Å så gøy det skal bli å handle med 3 barn hvis en må lete etter betalingsautomat hvert sted.

Skrevet

Ikke rart at politikerforakt vokser og vokser...

Ikke faen om jeg tar buss for å handle! Hvordan skal det gå med 4-5 handleposer og 2 utålmodige unger på slep? For å ikke snakke om hvor lang tid det tar frem og tilbake. Og typiske ville nok vært om bussen gikk rett før vi kom ut fra butikken...

Jadda, godt tenkt rød-grønne jævler, husk på at ikke HELE Norges befolkning ikke har ræva full i penger da neste gang dere prøver å tenke lurt!

Skrevet

jeg synes det er en helt idiotisk ordning!!

her hvor vi bor er det et par kjøpesenter som går kraftig imot dette. de vil ikke ha parkeringsavgift for sine kunder, men det ser ut til at de kommer til å tape diskusjonen.

Jeg har i de siste årene kun handlet ved disse kjøpesenterne og latt være å reise til de andre i området. Synes bare det er stressende jeg å måtte følge med på klokka for å passe på at man ikke går over tida!! Dette har jeg gjort etter den ene gangen jeg kom 5 min for sein ut til bilen og jeg hadde fått bot allerede!!

Det er dyrt nok å ha bil om ikke man skal måtte betale enda mer for parkering!! Staten er så ekstremt pengegriske! Skal bare melke oss nordmenn for penger for å sende disse pengene nedover for at landet skal se bra ut utad! grrrr

Skrevet

Jeg skulle gjerne tatt bussen og handlet jeg, om det var et realistisk alternativ.Men med 2,7 km til busstoppet, en vei, så tror jeg neppe det blir aktuelt gitt...

Skrevet

Vi får gå tilbake til gamle dager. Ha hest i garasjen, og kjøre hest og vogn til butikken. Alle arbeidsplasser vi ha stall og store utearealer til hest.

Samtidig vil vi få tilbake den lille kjøpmannen på hjørnet. Daglivare butikker i naboens kjeller osv.

Det blir vel koselig dere;-)

Skrevet

Irriterende, men likevel et godt tiltak for å få oss til å bruke bilen mindre.

Skrevet

Her gikk siste bussen på begynnelsen av 90-tallet og vi venter fortsatt på neste.

Så om de ønsker at vi skal kjøre mer buss så får de jaggu sette opp busser som kjører slik at folk kan komme seg på jobb, på skole, i butikken osv.

Greit nok at det skal koste litt å kjøre bil, men det hadde vært fint med et alternativ når det bare blir dyrere og dyrere med bil og når man ikke har noe valg enn å kjøre selv.

Skrevet

Godt tiltak? Hvilken planet bor du på som ser det som positivt å ta bussen? Må jo bo midt på busstasjonen for at dette her skal fungere. *riste på hodet*

Skrevet

Å måtte betale parkeringsavgift er jo ikke det samme som å bli nektet å kjøre, men jeg tror at for en del av oss vil den avgiften være med å gjøre at vi kansje begrenser handlingen til en gang i uka i streden for 3 for eksempel. Det kan være det som skal til for at vi sitter på med naboen til jobb eller at vi går til foreldresamtalene på skolen i stdenfor å ta bilen. De aller fleste av oss kjører mye unødig. I et miljøperspektiv er det svært uheldig.

Det eneste jeg synes ville være dumt er hvis de må legge avgift på pendlerplassene ved jernbanen og bussholdeplassene.

Jeg vet at jeg kommer til å ergre meg over en slik avgift selv noen ganger om den kommer. Det at den kommer til å ergre meg er jo faktisk det som gjør at jeg tror det vil fungere. Reaksjonen her inne viser jo også at dette er et tiltak som kan få folk til å endre kjøremønsteret sitt.

Skrevet

Altså. Kan du utdype det med kommunist Norge? Har du erfaring fra parkeringsavgifter i østblokkland? Og hvem mener du skal betale for at du er avhengig av å parkere bilen sin. Meg, som ikke trenger bil i det hele tatt, eller gamle og syke som er avhengig av stell?

Dette er, etter hva jeg bedømmer helt i Frps ånd. Man betaler for tjenester man må bruke selv og forventer ikke at stat og kommune skal betale for at man har skapt seg ett behov. Helt i tråd med den antisolidaritet frp er for.

Skrevet

Busstilbudet her jeg bor er hvertfall en vits!!

her går det 2 busser til byen om morgenen (kl 7 og kl 8) og 2 busser tilbake hit igjen om ettermiddagen (kl 3 og 4). Dette er skolebusser, så i skoleferier går ikke disse heller. Nærmeste bussholdeplass bortsett fra disse som går hit er 7km unna!!

Har man ikke bil her har man tapt! Og joda, hesten min står i stallen den, men tror ikke den hadde blitt så blid dersom jeg red den 2 mil hver vei til byen på asfalt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...