Gå til innhold

Dersom dere inviterer med en venn av ungene på ferie ber dere vel ikke om betaling for leiligheten?

Anbefalte innlegg

En ting er at man betaler for flybilletten til barnet sitt når det skal reise med andre på ferie, men det er vel ikke normalt å be om betaling for "jentas del" av leilgheten når dette er ei leilighet foreldrene har leid uansett om jenta mi blir med eller ei?

Fortsetter under...

Nei, jeg ville ikke bedt om betaling for plass i en hytte/hus som vi skulle leid uansett. Men jeg ville nok ikke dekket flybilletten hvis det var et stykke avgårde...

Annonse

Når hun ble bedt med tenkte jeg at jeg betaler flybilletten hennes og lommepenger (som da også skal dekke alt av mat). Ble noe paff når de ville dele kostnaden på leiligheten på fire (foreldrene, dattra deres og jenta mi). De ber henne jo med fordi dattra deres skal ha noen å leke med på ferie.

Skal jeg si at jeg ikke syns det er rimelig? Eller bare bite i det sure eple og betale?

Hi

Ønsker du og dattera di at hun skal være med, og du vet hun har det koselig sammen med dem, så betal uten å nevne noe. Spesielt ikke for dattera di. Det er ikke rimelig av dem, bare for å ha sagt det.

Hadde jeg bedt med noen sitt barn eller barnet mitt hadde blitt bedt med steder hadde jeg snakket med de som ba med om ALLE detaljer.

Hvis man ikke gjør det, må man nok bite i det sure eplet, ja....

Ja, mulig det er smålig, men da er alternativet at du holder henne hjemme noe du har fullt mulighet til å gjøre.

Hvis ikke du allerede har nevnt det for henne da...?

det er forskjell på å bli bedt med på ting eller avtale reise sammen.

du gjør helt riktig ved å reagere. flybillett og mat er greit men ikke kostnaden på å bo.

si i fra og fortell hvordan de reagerte.

hadde dere avtalt tur sammen så kan man dele på det. man ber ikke med fok for å slippe billig unna, fysj

Syns også det var smålig. Så lenge det var dem som inviterte datteren din, så burde dem vel ikke ta betalt for del av hytta. Så lenge du betaler flybillett og lommepenge, så burde dem strengt tatt være fornøyd.

Annonse

Venninna til datteren min spurte datteren min selv om hun ville bli med, noe hun selvsagt har lyst til. Vi har alltids råd til å betale det, men jeg syns det er skikkelig smålig. Blir jo rimeligere for oss at hun blir med oss på vinterferie. Hun er jo bedt med fordi venninna ikke gidder å dra med foreldrene alene.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...