Gå til innhold

Noen som vet ang oppsigelse av stilling hvis man går på rehabiliteringspenger?

Anbefalte innlegg

vet jeg kan ringe nav, bare ville høre her først, siden dere er flinkere til å forklare he he:-) Jeg har gått på rehabiliteringspenger i snart 1 år. Jeg hadde full stilling før jeg ble sykmeldt. Der jeg jobbet la de ned og et annet firma tok over som vi ble med videre i. Jeg måtte i møte med de "nye" arb.giverne ang det at jeg går på rehab. penger og ikke kommer til å komme tilbake i jobb sannsynligvis. Måtte da levere en oppsigelse til de. Blir det da noen forandring i forhold til penger fra NAV? håper virkelig ikke det. Er jo ikke mye jeg har fått heller nå siden det bare er en viss prosent av jeg tjente mens jeg jobbet?

Fortsetter under...

Jeg har vært sykemeldt et år, så begynte jeg på YA, men det var jeg for syk til. Så etter en tid gikk jeg over på rehab.penger.

Innimellom her avluttet jeg arbeidsforholdet i samråd med nav og arbeidsgiver. (husker ikke helt om det var mens jeg gikk på YA, eller når jeg hadde gått over på rehab.)

Det har ikke hatt noe å si for utbetalingene fra nav.

Det er jo nå snart 1 1/2 år siden jeg avsluttet arbeidsforholdet.

Men jeg får rehab.penger fra nav selv om jeg ikke har noen jobb.

Åh thanx good. Ble plutselig litt nervøs for at det skulle bli enda mindre, da hadde jeg slitt huff. Tøft nok med bare 66% av den jeg hadde.

Annonse

Jepp. Man blir ikke rik, men det er selvsagt bedre enn ingenting.

Ikke lett å være for syk til å være i jobb, særlig ikke i disse dager da vi blir rakket ned på i alle aviser...... fordi vi ikke gidder å jobbe......

Det var bra det da hvertfall. Men hadde selvfølgelig ønsket jeg kunne jobbet slik jeg gjorde føro har full lønn og et bedre humør og sosialt liv, men sånn er livet av og til da...

En god grunnregel er at man aldri sier opp sin stilling selv. Arbeidsgiver har rett til å si deg opp etter ett år om det ikke er noe håp om at du kan komme tilbake i en eller annen stilling. Om de gjør det, er en annen sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...