Gå til innhold

Noen som er barne og ungdomsarbeidere her? evnt lærling? Hvordan var læretiden??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei hei :-) ble ferdig utdanna for snart 5 år siden.. lærlings tiden var slitsom de to første ukene, det var mye å sette seg inn i.. men ble ikke utslitt til jeg kom hjem, hadde nok energi til trening og hunde trening :-) så tror nok det skl gå bra jeg :-)

etter at jeg kom inn i rutinene, så var det ikke noe problem, elsket arbeids livet, enda lønna var så som så (fikk meg kvelds vakter på lokal butikken for å få ender til å møtes)... men vet jo ikke hvordan det er nå, er vel ny reform nå?!

med andre ord, første tiden kan virke slitsom.. men etter at rutiner ol sitter, så er det ikke noe problem :-D

jeg tar fagprøven om 2 uker, i dag:O har vert kjempe lærerikt å være lærling, men må innrømme at halv året på sfo/barneskole ikke var noe for meg, for lite å gjøre med for masse bråk..men folk er forskjellige dær å, heldigvis;) nå er også kunnskapsløfte sine oppg. andeledes enn reform94 som var for 5 år siden, strengere krav, som jeg har forstått det. men er selv r94 så kan ikke si sikkert;)

hopp i det, tiden user å pluttselig har du fagbrevet:D lykke til:)

ps. som du synes det er for hadt med lærling jobb, barn osv så kan du søke om å jobbe en mindre prosent, men da å belage seg på lengere praksis tid

Jeg tok lærlingtiden etter at jeg var ferdig med høgskoleutdannelse også. Var 23 da jeg var ferdig med fagprøven. Jeg jobbet på ungdomsskole og sfo første året og barnehage andre året. Var glad for at jeg var såpass voksen, for jeg fikk en del mer ansvar enn en lærling skal ha. (Det hadde vel nettopp med at jeg var litt eldre). Hadde ikke egne barn, men et stebarn. Vil ikke si at jeg ble veldig sliten, men det er en del oppgaver man må forberede seg til i tillegg til jobben, og det er jo litt ekstra da. Fagprøven var veldig fin, og jeg følte meg trygg gjennom hele dagen:)

Tok fagprøven for 7,5 år siden. Syntes i grunnen lærligetiden var en fin tid, fint å få mer og mer ansvar litt etter litt.

Jeg fikk sønnen min når jeg hadde 7-8 mnd igjen av lærlingetiden, og synes det var utrolig slitsomt å være lærling i barnehagen når jeg hadde han liten, han var 1 år da jeg kom tilbake i jobb etter permisjonen. Men det er jo forskjellig fra person til person. Det er vel ikke værre å være lærling enn å være i full jobb. Du har jo krav på tid til å jobbe med "lærlinge tingene" dine i arbeidstiden. Jeg fikk i allefall det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...