Gå til innhold

Flere her med ett åringer som ikke går?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Seriøst, familie ol maser sånn om den gåinga at jeg blir sprø. Hver gang jeg snakker med moren min på tlf spør hun om ikke mini på 12,5 mnd har begynt å gå snart. Ettåringen min går i full fart rundt bordet, gjerne med en hånd, kan stå noen sekunder uten støtte på gulvet, står uten støtte mellom sofa og stuebordet og går helt fint med støtte når vi holder henne i hendene. Hun har bare ikke turt å slippe seg enda, men det er jo helt normalt !. Er det flere der ute med 12 mnd'inger som ikke går?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla gikk ikke før hun var 15 mnd. Gutten til venninna mi var over 16 mnd.

De går når de er klare for det:-)

Skrevet

Knerten var tidlig med alt, både rulle, åle og krabbe.

Men han ventet til han var 15 mnd med å gå, og det er visst ikke unormalt i det hele tatt.

Skrevet

Det er veldig individuelt når barna lærer seg å gå.. sånn er det jo med alt annet de skal lære også. Bare for å komme med et eksempel. Jeg var 14 mnd før jeg lærte gå, søstra mi gikk da hun var 9 mnd. Mannen min gikk da han var 16 mnd, mens sønnen vår gikk en uke før han ble 1 år.

Syns det er veldig dårlig gjort av familie å mase å spørre, vet selv hvordan det er, man har bare lyst å be de holde kjeft.

Skrevet

Joda får spm fra omtrent alle her også, bortsett fra moren min da :-). Hun forstår at 12-13 mnd er tidlig, og at han går når han er klar for det. 13,5 mnd her. Min er akkurat som din, og har gjort det i flere mnd, vi trodde derfor han kom til å gå i god til før ettårsdagen, Men nei, han er tydeligvis ikke helt klar til å slippe seg helt enda. Jeg har lagt merke til at han står/går en del på tå enda, og tror ikke han kommer til å gå selv før han slutter med det.

Skrevet

Har 1-åring som ikke går. Alt opp til 18 mnd er innenfor det normale.

Skrevet

Barn er så forskjellige. Du må si det til moren din, slik at hun slutter å maser sånn.

Skrevet

Takk for svar :) Vet at hun er normal, jeg er bare drittlei av mas. Selv om ikke mamma mener noe vondt med det heller. Jeg er spent på å se om snuppa går til påske, da skal vi besøke svigers i påskeferien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...