Gå til innhold

Dilemma: Er det greit å forhandle om jobbintervju-tidspunkt, eller bør man komme til tiden arbeidsgiveren foreslår uansett?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber såpass lite at det er uheldig å gå glipp av en dag på jobben, har nå fått epost om å komme på intervju på akkurat denne dagen. Alle andre dager passer - kan jeg spørre om å få flyttet intervjuet?

Fortsetter under...

Jeg måtte ringe og prøve å bytte intervjutidspunkt da tiden jeg hadde fått var paralelt med da flyttebilen min gikk fra en by til den nye byen.

De skulle se hva de kunne gjøre men endte med å miste det intervjuet.

Skjønner dem jo litt. Vil du virkelig ha jobben fikser du å komme når de kan intervjue.

Gjest Sekretøsa

Jeg måtte si fra meg et intervju kl 16, fordi jeg hadde eksamen fra 17-21 (typ 10 mil unna intervjuplassen) Det ble ikke sååå godt motatt, men jeg fikk tilbud om å komme på intervju kl 7.15 en morning, og takka jo følgelig ja til det.... Jeg fikk jobben da! Men klart, nå var det en eksamen relatert til utdannelsen jeg måtte ha, så kan jo være litt anderledes da.

Jeg har gjort det ett par ganger og likevel fått jobben. Det har vært pga. kollisjon med jobben jeg hadde. Tror de fleste potensielle arbeidsgivere har sansen for jobb som grunn til at man ikke kan gå på intervju til en annen arbeidsgiver. Viser at man følger opp nåværende jobb, selv om man søker etter andre.

Møt opp uansett, ellers virker du "vanskelig" og lite fleksibel. Er du interessert i jobben, klarer du å møte opp. Kan du bytte vakt på din nåværende jobb istedenfor?

Ring og forklar at det akkuratt den dagen passer dårlig for jobben din men hvis det er eneste mulighet så tar du tiden alikevel. Tror du setter pris på at du er lojal mot den andre jobben. Hvis jeg ansetter noen ville jeg ikke synes det var dumt å spørre, men det er ikke alltid det lar seg gjøres uansett.

Annonse

Jeg fikk flytta på mitt intervju, pga eksamen. Jobben fikk jeg også! Det skader ikke å spørre :) I værste fall sier de jo bare nei...

Om de kan flytte tidspunkt, så pass for all del på å takke maaaaaasse for det!!!! Jeg sa noe sånt som : "håper at det ekstra styret dette måtte medføre for dere viser seg å være verdt det". Noe det viste seg at det jo var...hehe :)

Jeg ville ha unngått det hvis mulig, men som leder gjennom mange år kan jeg fortelle deg at jeg ikke har tenkt på det dersom folk ønsker å flytte tiden. Regner med at folk har et liv selv om de søker ny jobb. Det er greit å ha en skikkelig god grunn og beklage så mye da.

Jeg synes det er greit når du har en så god begrunnelse, men vær forberedt på å få nei. Det er gjerne flere som skal være med på intervjuet og de har avtalt når det passer for dem.

Du må på forhånd ha blitt enig med deg selv i om du da avlyser intervjuet og mulighetene for å få jobben, eller om du vil komme til det oppsatte tidspunktet.

Jeg har vært med i en rekke jobbintervjuer på jobb når nye folk skal ansettes, og sjefen min har på en måte startet med et minus i margen på de som har endret klokkeslett..gammlejobben er en typisk dårlig grunn, examen en god grunn...men når du jobber lite og det kræsjer med jobbdag så kanskje, men ville heller prøvd å bytte jobbdag altså...

Gjest Detverkeribakhodet

hvis du sier at du skal jobbe den dagen, og spør om en annen tid vil jeg tro det teller positivt egentlig... viser jo bare at du er pliktoppfyllende i forhold til jobb..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...