Gå til innhold

noen som har vært i liknende situasjon?venligst svar=)

Anbefalte innlegg

fant ut for 2 uker siden at bf til mine barn ble tatt for å røyke hasj og ta amfetamin og beroligende tabl...jeg har nektet han å ha barna siden da. skal på mekling i dag an gående samvær. jeg mener at han ikke skal ha barna før urinprøvene er rene,også krever jeg urinprøver i en god tid fremover. hva syns dere? jeg tenker på barna mine,og deres sikkerhet.han sier at jeg ikke får ta barna fra ham,men det er jo han selv som har tatt dem fra seg selv.

Fortsetter under...

Jeg mener du virkelig gjør d riktig, du tenker på d beste for dine barn.

En rusa person er ikke mye "menneske" utifra d jeg opplever, BF røyker hasj og har noen forferdelige humørsvingninger.. og er ikke seg selv i d hele tatt.. Syns du skal stå på dine krav, dette er dine barn ikke la dem lide for faren ikke greier å oppføre seg.. De har d sikkert mye bedre med bare deg alene, enn å la de være hos sin egen far med "forandret" adferd.... Også kan du jo etterhvert vurdere på nytt igjen når kravene dine er tilfredstilt.. :) Stå på:)

Men er han rusa når han er sammen med barna? jeg tror nok ikke jeg ville krevd urinprøver av min eks, hva han gjør på sin fritid bryr jeg meg fint lite om. Eneste som er viktig er hvordan han er med barna, og hvordan de har det når han er sammen med dem.

og hvordan kan hun vite at ha ikke er rusa om han ikke levere urinprøver?? jeg har samme prob her, men bf har fått bekymringsmeld på seg til bv, og han får ikke lov av de og ha barna hvis han ikke leverer rene prøver. og selv om de er rene må han ha de under oppsyn en tid fremover...

• 2 måneder senere...

i følge loven er du en dårlig mor om du sender barna dine til en person som er usikker på om ruser seg i nærvær med barna! du har rett, og GRUNN til å holde barna tilbake! dette kan komme tilbake på deg selv om det blir oppdaget i fremtiden at han HAR ruset seg under samvær med barna, da kan barnevernet spørre deg hvorfor i himmelens navn du sendte dine barn til han om du hadde mistanker om at han ruset seg!

du kan kreve nesten alt av han nå, det eneste han kan gjøre er å gå til rettsak mot deg om han er uenig, men selv da tror og mener jeg du ikke har noe å frykte.

still krav til han, si han skal ta urinprøver jenvlig over en lengre periode, gjerne annenhver uke i i hvert fall et halvt år. dette kan barnevernet i hans kommune betale for, rusmiddeltestingen altså. og om han ikke møter opp til en prøve uten å gi beskjed i forveien, blir den prøven regnet som positiv. om prøven er for tynn, altså om han har drukker veeeeldig mye vann før han leverer prøven, eller om han har blandet vann oppi prøven vil prøveresultatet bli at prøven er for tynn, og derfor kan være tuklet med, og er ikke en gyldig prøve.

har vært igjennom dette mange ganger med min eksmann, og har rimelig god trening. ta bare kontakt med meg om det er mer jeg kan hjelpe med. og et lite tips, ta kontakt med familievernkontoret i din kommune, og snakk med dem alene en time, og fortell om alt dette. jeg er SIKKER på at du vil få hjelp og rettledning der, det fikk i alle fall jeg :)

masse klemmer til deg :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...