Gå til innhold

Da ha mini knust mobilen til en kamerat. Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han gav den til henne og hun løp rundt med den. Så mistet hun den i bakken. Og den knuste. Dette var en telefon til rundt 2000. Burde vi betale noe i erstatning?

Fortsetter under...

Skrevet

Hadde sjekket forsikringsselskapet, ellers hadde jeg kjøpt ny telefon til han. Altså en identisk telefon som barnet mitt hadde ødelagt, ikke en annen en liksom, hadde heller ei tilbydt 2000,- i cash.

Skrevet

nei vet du hva, det hadde jeg aldri gjort. hvis han ga henne den så er det hans egen skyld. Han visste nok hva det innebar å gi en unge en mobil. hehe

Skrevet

hvis han ga den til henne kan han skylde seg selv...

Skrevet

Det er det jeg tenker og. Hun får aldri leke med våre telefoner. Blir feil å erstatte hele når den blir gitt til henne..

Skrevet

Hvis ungen snappet den til seg og kastet den i gulvet: Ja

Når han selv lånte den som en leke og lot henne løpe rundt med den: Nei, der får han skylde seg selv.

Annonse

Skrevet

Jeg er enig med deg. Jeg hadde gitt ham litt medfølelse, på en god dag, og ferdig med det.

Skrevet

Ja det kommer ann på hvordan det skjedde. Hadde han gitt ungen den så han kunne pelle på den, så nei.

Hadde mini tatt den i et ubevoktet øyeblikk så hadde jeg kjøpt han ny.

Skrevet

Han viste henne et bilde og gav mobilen til henne så hun kunne se på det..

Skrevet

Jeg hadde garantert tilbydt meg å erstatte telefonen. I alle fall hvis du ikke påpekte at han ikke burde la henne leke med telefonen (siden dere nettopp av den grunn ikke lar henne leke med deres telefoner).

Det er deres unge, og hun som ødela telefonen. Men, siden han lot henne få lov til å leke med den er det ikke sikkert at han vil ha hel/delvis erstattning.

Skrevet

Denen personen vil ha så mye penger han kan få. Men når jeg påpeker at hun ikke får leke med min der. Så burde han skjønt det. Er vel egentlig almenn kunnskap at unger ikke alltid er like forsiktig med ting

Skrevet

ja, jeg vil si at han burde skjønt at å gi en mobil til et barn ikke er noen god ide. Særlig hvis du i forkant kommentere at han ikke burde gi den til hun.

Likevel ville jeg tilbydt meg å erstatte mobilen siden det var mitt barn som hadde ødelagt den. Evt kunne du jo bare tatt mobilen fra ungen selv.

Skrevet

Om telefonen knuste av å bli mistet i bakken av et barn som helt sikkert ikke er flere meter, så kan det ikke være en særlig god telefon.

Kastet hun den derimot.

Jeg ville kjøpt ny, siden jeg faktisk tillot at barnet fikk springe rundt med den. De fleste tror vel ikke at telefonen knuses av å bli mistet ned fra barnehøyde.

Annonse

Skrevet

Sier meg enig med den heldige eier av ett barn her.

Jeg mistet telefonen min fra ståhøyde ned i flisene så batteri og deksel fløy, men den knuste ikke.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke, men nå passer jeg alltid å si ifra hvis noen gir telefonen til gutten vår - at sjansen er stor for at den kommer til å gå veggimellom.

Gir man en mobil til et lite barn... så vet man risikoen. Hadde DU derimot gitt mobilen HANS til jenta deres, så hadde jo saken vært litt annerledes:)

Skrevet

Du bør erstatte den.

Hvis du visste at det var en mulighet for at datteren din ville miste den i gulvet, er det ditt ansvar å ta den fra henne.

Uhell eller ikke, din unge ødela noe som ikke var deres, altså burde du erstatte den, det er vanlig folkeskikk her i landet.

Skrevet

Om du ikke påpekte at mobilen kunne bli ødelagt når han gav den til henne, så må du tilby deg å kjøpe ny.. Sebastian ødela en telefon til en venninne for et par år siden, men da sa jeg i forkant at han sikkert kom til å ødelegge den (han elsket å kaste ting hardt i bakken), så jeg kjøpte ikke ny og venninnen min syntes det var helt greit. (hun skulle kjøpe ny uansett).

Hadde jeg ikke sagt i fra i forkant hadde jeg selvfølgelig kjøpt ny.

Skrevet

Jeg ville også kjøpt ny, og i samme slengen si at "da lærte vi det, at det ikke er lurt å gi telefoner til små barn;-)"

Du var der, da synes jeg man tar sitt ansvar som foreldre.

Skrevet

Kameraten din er barnløs ja? I så fall er det mye opplagt kunnskap om småbarn som ikke er så selvsagt.

Medmindre han ble advart da han gav ungen telefonen ville jeg tilbudt ham verdien på telefonen, ca 2000.

Skrevet

Hvis du avr i nærheten og vet med deg selv at det er en viss fare for at telefonen kunne bli ødelagt hvis hun fikk låne den, så er det også ditt ansvar å påpeke dette ovenfor kammeraten din.

Hun må jo ha kastet den ganske hard da for at den skal knuse.....

Ditt barn - ditt ansvar!

Skrevet

Så lenge du var tilstede og ikke tok fra ditt barn tlf, syns jeg det er ditt ansvar og erstatte også. Hele telefonens verdi eller en sum dere blir enige om!

Skrevet

Hallo?! Tuller dere? En hel gjeng signerer på at de IKKE hadde erstattet noe barnet deres har ødelagt?! Hjelpes... Det er din unge, og selvfølgelig ditt ansvar. Erstatt telefonen, det synes jeg virkelig.

Skrevet

Hvis han ga den til henne, så tror jeg jeg ville betalt halvparten, men det kommer litt an på situasjonen.

Skrevet

Si du kan dekke halvparten av tlf i og med at det var din datter som ødela den, men han som lot henne låne den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...