Gå til innhold

Har dere noen lure frokost tips?

Anbefalte innlegg

Gjest vinterbrud
Skrevet

Jenta mi på 6.5 år er så småspist om morgenen.Det går en del i tørr cornflakes og melk eller knekkebrød/brødskiver.

Hun liker heldigvis ikke sjokoladepålegg.Jeg bruker å kutte opp litt frukt til henne til frokosten,så hun får i seg noe.

På skolen har hun med 3 brødskiver med smøreost og fårepølse,hennes påleggsfavoritter for tiden.

Hun er 132 cm høy og 25 kilo,og hater smør på skiva.Jeg er frokostmenneske og må ha mat om morgenen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arme riddere, pisk 1 egg, ca 1 dl melk, 1-2 ts sukker, bittelitt salt og 1 ts kanel. Dypp brødskiver i og stek i litt smør. Nok til 3 skiver.

Server med en blanding av bringebærsyltetøy og tinte skogsbær mmm!

Bananpletter. Mos 2-3 modne bananer, pisk inn 1 egg og 3-5 ss mel, prøv deg litt frem. Stek pletter i litt smør.

Smoothie. Lager av 1 banan, 1/2 eple, en håndfull frosne bær og litt eplejuice. Du kan ha i litt matyoghurt eller havregryn for at det skal bli mer mat.

Havregrøt, tinte skogsbær eller rosiner på, eller melk/råsukker/kanel.

Potetpletter. Rester av hjemmelaget potetmos, 1 egg, salt og pepper, piskes og stekes som pletter. Laget disse i helgen til min frokostkresne gutt som har vært syk og uten matlyst. Var populært!

Skrevet

Gode tips! Jeg gir ofte den ene gutten min smoothie, og har i litt nøytral olje, havregryn og nøtter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...