Gå til innhold

Orker noen å se litt på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle legge om matvanene min å prøve å spiser sunnere og kansje få litt mer energi og overskudd i hverdagen. (så det er ikke snakk om noe vektreduksjon her altså). Men kan jeg spise slik da?

Frokost: Musli med yogurt (eller kansje jeg bør bruke melk?)

Lunsj: 2 knekkebrød med variert pålegg og agurk

Mellom: Frukt av diverse slag

Middag: Mer hjemmelaget og bort med halvfabrikat, potet, grønnsaker, fullkornspasta eller fullkornsris

Mellom: Frukt av diverse slag

Kvelds: 3 knekkebrød med variert pålegg og agurk.

Vann drikker jeg allerede mye av og det blir kansje en kopp te i tillegg i løpet av dagen. Godterier på lørdager.

Er dette et fullverdig matinntak på en dag? Noe jeg bør bytte ut eller legge til?

Setter enormt pris på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette slik du kan tenke deg og spise HVER dag, resten av livet???

Såfremt det ikke er fare for liv og helse, så synes jeg du skal legge om kostholdet litt etter litt...Det er vel bevist at 90% av alle slankekurer ikke virker...Eller, man greier ikke Holde vekta..Skal man oppnå noe, så MÅ man endre livet sitt for evig og alltid..Man må legge inne nok trening og et matinntak som tilsier at matchvekta er den man ønsker...

Man kan ikke leve på en "slankekur" resten av livet..

Jeg antar at du heller ikke ser for deg trenign i 2-3 timer HVER dag resten av livet? Men tre dager med 1,5 t trening er kanskje noe man kan gjennomføre,-resten av livet..I ferier og helligdager som i hverdagen....

Ta utgangspunkt i hvordan du lever nå, det gjør at du holder den vekta du har...Om du begynner og trene tre ganger uka, UTEN andre endringer, kan det føre til 5-10 kilo vekttap på noen måneder.....Uten at du har slanket deg, egentlig, bare lagt om livsstil.... SÅ kan du begynne og kutte ut ting i matveien, f.eks erstatte pasta og ris med fullkornvarianten, drikk kun vann i hverdagen osv..Det kan man leve med resen av livet, og i løpet av noen måneder vil det kanskje føre til enda noen kilo i varig vekttap, avhengig av hvordan du spiser nå....

Ikek heng det opp i hva andre mener er rikitg for deg..Det må du føle på selv...Kcal-telling KAN være en ide, men er det virkelig noe du kan leve med resten av lviet? Også i denne gruppen er tilbakefall til overvekt stor den dag de ikke vil telle kcal mer......Men for noen er det løsningen.....Man kjenner seg selv best, men slankekur, det er det INGEN som trenger, bare de som MÅ kjapt ned i vekt....Grunnet helsa si..VI andre bør smøre oss med tålmod og la vektnedgang være resultat av en sunnere livsstil over tid...

Skrevet

Ser jeg skulle gått litt mer i detajer. Har slitt med anoresksia i min ungdom og selv om jeg nå er nesten helt frisk sliter jeg enda med å få inn ordentlige og sunne matvaner. Fikk da anbefalt å legge opp en "matplan" med faste måltider som jeg en periode skulle følge slavisk. Når ting bedrer seg kommer jeg nok til å spise hva jeg egentlig har lyst på. Nå når jeg spiser så er det det som ligger rundt og da blir det mye søtt og mye potetgull. Ønsker ikke å vidreføre disse spisevanene til min sønn så derfor seg jeg nå at jeg må ta et tak i meg selv.

HI

Skrevet

Syns det ser bra ut jeg! Masse fiber, grønt og frukt. Kanskje litt mer til frokost? Noen mener jo det er dagens viktigste måltid.. Og heller kun to knekk til kvelds?

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...