Gå til innhold

Dere som er samboere/gift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor fort sa deres utvalgte e-ordet? Her kom det ganske tidlig, så bare lurer på om noen som har hørt det tidlig, og han faktisk mente alvor med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sa det først ca 4 mnd uti. Jeg ba han om å ikke si det tilbake før han var absolutt sikker og det kom to sekunder etter ;-).

Vi har vært sammen i 6 år:-)

Skrevet

Vi bruker ikke ordet elske (jeg antar det er det ordet du mener), ingen av oss er vant til å bruke det ordet....Men han sa han var glad i meg etter 1 mnd. 1 mnd senere gjorde han det slutt. Så ble vi sammen igjen etter et par måneder, og etter 3 mndr gjorde han det slutt igjen. Etter 4 mndr ble vi sammen IGJEN (det høres sikkert ut som om vi er 17 år gamle, men dette skjedde da vi var i slutten av 20-årene) og har vært sammen siden da, det er 5 år siden.

Så om han mente alvor med det.....han var jo glad i meg, men hadde issues med sin forrige kjæreste som det tok ham litt tid å avslutte.

Hadde noen sagt "jeg elsker deg" etter en uke hadde jeg blitt livredd og løpt, men det er nå meg da :-)

Skrevet

Vi sier ikke "elske" til hverandre. Det føles klamt og påtatt. Vi sier "glad i" og mener nok akkurat det sammen som du mener med "elske". Har med dialekt å gjøre. Ingen her som bruker e-ordet, som du kaller det.

"Glad i" sa vi vel etter et par uker. Og nå har det gått åtte år siden den gangen, og vi sier det neste daglig fortsatt.

Skrevet

Min sambo sa han var glad i meg tidlig, før vi ble ordentlig sammen. Og elsker deg sa han også veldig tidlig, etter at vi hadde vært sammen veldig kort tid. Tror kanskje bare et par uker. Jeg smilte bare da, og sa ingenting. trenger å være veldig sikker først. Så det gikk kanskje 1-halvannen mnd for min del. Men det skal sies at vi var sammen 24/7 fra vi ble sammen og i uker og mnd fremover (bodde sammen og studerte sammen) så vi ble veldig fort og inderlig kjent.. Visste veldig fort at denne mannen var et kupp, utrolig følsom og ærlig. Vært sammen i 9 år, og har aldri vært slutt eller hatt dårlige faser. faktisk!

Skrevet

Han sa det etter 3 måneder, og jeg kontant tilbake. Var overhodet ikke i tvil.

Det er nå fire år siden, og vi har vært gift i ett.

Skrevet

Vi sa at vi var glad i hverandre etter et par uker hvor vi var sammen døgnet rundt omtrent, og at vi elsker hverandre etter ca 5 mnd.

Og etter 2 og et halvt år er vi like forelsket og mener det like mye den dag i dag :-)

Til vanlig sier vi bare at vi er glad i hverandre. At vi elsker hverandre kommer når det rette øyeblikket er der. Alt etter stemning osv.

Men jeg har vært borti en som sa at han elsket meg etter 2-3 dager. Da mista jeg interessen med en gang for det viste jo bare at han hadde ikke peiling på hva det betyr.

Skrevet

Han sa det høyt fra badet da vi hadde vært sammen i 3 mnd; "_ _ _, jeg tror jeg elsker deg!"

I det samme øyeblikk lå jeg i sengen og funderte på hvordan jeg skulle si det til ham, mens han bare sa det med verdens største enkelhet.

Ble jo ikke akkurat lei meg for at han kom meg i forkjøpet, kan man si.

4,5 år etter er vi gift og har to nydelige barn sammen.

Skrevet

Husker ikke helt når det kom, men det var forholsvis tidlig.

Vi har nå vært sammen i 11 år og gift i 9. Ja han mente alvor med det for vi ble forlovet før vi hadde vært sammen i et år:-)

Skrevet

Ingen av oss bruker det ordet (bortsett fra han sier det når han er full... hehe).

Vi sier mye at vi er glad i hverandre og kaller hverandre elskling osv, men ordet elske brukes ikke, selv om vi selvsagt elsker hverandre! Vi har vært sammen i 9 år, samboere i 5. Ble sammen når jeg var 16 :-)

Skrevet

Så rart, hehe, dette er helt omvendt av hvordan vi har det, anonym 11:03. Vi sier daglig at vi elsker hverandre, men det å kalle hverandre elskling har vi alltid syntes vært litt....jeg vet ikke....det bare høres rart ut ;-)

Hilsen første anonym

Skrevet

Han sa det på telefon etter et par måneder, da jeg var bortreist og han på fest (og full). Senere samme kveld klinte han med en annen jente.

Skrevet

11:08

Og du er sammen med denne "fantastiske" mannen fremdeles?

Isåfall så kan du ikke være mye smart....

Skrevet

Nei, for det kan du dømme ut fra én setning? Vet ikke hvem som ikke er mye smart, jeg...

Skrevet

Husker ikke helt når vi sa jeg elsker deg til hverandre første gangen,kanskje etter et halvt års tid? Har vært sammen i 3,5 år nå. Og vi sier vi elsker hverandre hvertfall et par,tre ganger i uka. Venter vårt første barn nå. Sååå trivelig atte:)

Skrevet

Ingen av oss som bruker det ordet i det hele tatt, han har kanskje brukt det 2-3 ganger på de 12 årene vi har vært sammen...

Men han sa han var forelsket i meg før vi i det hele tatt ble sammen og han sa han var glad i meg med en gang. Han sier veldig sjeldent navnet mitt, men kaller meg for "Kjære", det har han vel gjort siste 10 årene eller noe sånt.

Skrevet

her var det jeg som sa det først. Visste jeg elsket han etter halvannen måned men sa det ikke før vi hadde vært sammen i 3 mnd. Han sa det rett etter jeg sa det. Vi er nå gift. Vært sammen i 3 år.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Tok et par måneder. Muligens den dagen eldste ble laget, hehe (Uplanlagt gravid ja). Var han som sa det først, og jeg var helt enig, hehe. Er fremdeles like forelska 3,5 år og 2 barn senere=)

Skrevet

Hvem som helst som er sammen med noen som er utro på fest, kan ikke være særlig smart. Godtar en sånn så setter en ikke mye pris på seg selv!

Skrevet

vi skrev at vi var glad i værandre på mld faktisk før vi ble sammen, men første gangen jeg sa elsker deg var etter at han sa det til meg, vi hadde vel vært sammen et par mnd..

jeg var 16 å han 19 på det tidspunktet.. men når han sa at han elsket meg ble jeg så flau at jeg ikke sa det tilbake før senere den dagen:-) vi har nå vært sammen i 4 år.

Skrevet

Eller kanskje man gjør det slutt med noen som er utro på fest, men at de beviser at de vet de gjorde en feil i fylla og har skjønt at det er deg de vil ha - for alltid.

Skrevet

Har de ikke bedre selvkontroll enn det, selv i fylla, så er de ikke mye å samle på. Det viser jo bare at de lever etter "utav øye utav sinn".

Skrevet

Eller at de i begynnelsen av et forhold er usikre på hva de vil, men får en brå oppvåkning når de trør feil...

Skrevet

I begynnelsen av et forhold bør det ihvertfall være en ganske god oppvekker!

Ikke bare beviser de at de har driti seg ut, men de har også bevist at de ikke er til å stole på i fylla.. Hurra

Skrevet

Etter ca en halvtime... ;)

Vi var ganske fulle begge to, og svaret mitt var "slutt å tull, det gjør du aldeles ikke!"

Men nå ser det ut til at han hadde rett. Vi har vært sammen i to år, samboere i 1,5 og har en nydelig datter på fire uker. :)

Tror det gikk noen uker før han sa det igjen, og enda en mnd før jeg kunne svare og være sikker på at jeg mente det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...