Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #1 Del Skrevet 15. februar 2010 35 IK??? PÅ anhenget på smykket, den delen som er laget for å "træ på" kjedet, står det stemplet 35 og under IK..PÅ selve kjedet står det på låsen IK og under 825..Altså er det sølvsmykke. JEG antar det er et "billigsmykke"; med evt swarovski-krystaller osm det mes kostbare, men mer sannsynlig bare strass....Men noen påstår jeg nå må sjekke om det er diamanter.. Men det er først det siste året at man har kombinert sølv med diamanter, så vidt jeg vet.... SMykket var veldig skittent og stenen var nesten "hvite" og matte, men da jeg pusset det med sølvpuss ble sølvet blankt og fint og stenen fikk også mer "bling" over seg ) men vil ikke si noe eksepsjonelt da... Ser nå at det på anhenget står 35 IK....Men tror IK kan være gullemseden/produsenten sitt "varemerke"; da kjedet og anheng mest sannsynlig er kjøpt hver for seg, men bærer det stempelet og 35 kan være nummer på anheng.. Noen gullsmeder eller smykkemakere som vet? Gidder ikke dra inn til byn og få det sjekket.....Men om flere maser om det..Hadde det vært diamanter hadde det vært verdt en del, men som jeg kjenner min bestemor så kan det ikke være det....Men liekr smykket for affeksjonsverdien og det var veldig søtt:o) EN rosett av stenene... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141438622-fant-stempelgravering-p%C3%A5-smykke-jeg-har-arvet-hva-betyr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå