Gå til innhold

Morsdag, og ønsker for dagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til, og ikke bare her inne, at mange ønsker å feires av far på morsdagen. I år ble det vel litt spesiellt, siden valentinesday kom på samme dag, men sånn ellers: mener dere at far skal kjøpe noe til morsdagen?! Jeg trodde det var barna som skulle feire mor den dagen jeg, jeg er jo ikke mora til mannen min. Når fisen var liten, feiret jeg ikke morsdag, men nå som de vet det gjennom skolen og slikt, får jeg kort og noe hjemmelaget :-) Roser fra mannen den dagen synes jeg blir litt feil jeg?

Skrevet

Forsåvidt enig med deg, her i huset feires ikke sånne dager enda, da piraten ikke skjønner stort enda.

Men jeg må jo si at jeg hadde blitt glad om sambo hadde gjort litt stas på meg, siden det ikke blir gjort på verken valentines eller bursdager heller.. (er ikke så bitter som det kan høres ut som altså.. :))

Skrevet

Tror det er litt forskjellig hva folk er vant med. Jeg mener det er barna som skal ordne noe, men da må kanskje far hjelpe til? Jeg forventer ikke å få noe fra far til mitt barn, men mine foreldre som er over femti feiret morsdagen med kake, selv om begge barna har flyttet langt vekk:) Vet ikke om pappa hadde kjøpt gave til mamma, men det regner jeg egentlig med.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

eeegentlig enig med deg, MEN... Det kan jo være at man får roser av mannen som en takk for at man er en god mor for hans barn? :o)

Skrevet

Jeg fikk faktisk roser av mannen dette året i forbindelse med valentinesday, men det var ikke noe jeg hadde regnet med altså. Jeg har sagt til han før at jeg synes det blir litt tilgjort med slike dager, og at jeg heller ønsker litt spontanitet i det å vise at man setter pris på hverandre. så blomster blir jeg gladere for en helt vanlig onsdag ettermiddag, liksom :-) For da vet jeg jo at han kom på det av seg selv. Men det er meg :-)

Skrevet

En liten oppmerksomhet fra mannen kan jo bety: Takk for at du er en fantastisk mor til våres barn :o)

Hvem er det egentlig som har sagt at det bare er barna som skal gi mor en oppmerksomhet? Det er MORSDAG, Mors dag... det betyr altså at mor kan få det lille ekstra denne dagen, men hvorfor ikke av mannen?

Skrevet

Jeg tror aldri jeg har fått roser av mnnen min på morsdag. Je har forsøkt å si til ham at jeg ønsker meg et kort fra barna, og evt at han hjelper dem med å lage en kake/frokost på senga el.l. Jeg får likevel sjelden mat men oftere en gave. I år fikk jeg en tv duppeditt som helt åpenbart var noe mannen min trengte og et spill til ds som ungene hadde valgt ut.

Jeg må prøve å være tydeligere på kakeønsket mitt neste år ;)

Skrevet

Forventer ikke noe stort, men er jo kjekt å bli gjort litt stas på da:-)

Jeg har jobbet hele helgen. Siden jeg skulle være borte hele søndagen, fikk jeg kjempe fine blomster og middag lørdagskvelden.

Fikk kort og de to eldste barna også. Synes det er kjempe koselig!

Skrevet

All den tid barna mine ikke har vett på å traktere penger synes jeg det er fint om pappaen hjelper dem å kjøpe blomster og en liten ting ja. Og bake kake, det kan tross alt ikke forventes av barn på 2 og 7 år. De lager kort, og det varmer selvsagt mammahjertet. Men jeg er vant med hjemmefra at vi feirer mors- og farsdag med kake, blomster og en liten gave. Og så lenge ungene er for små til å ordne, så er det bare naturlig at mannen fikser det på morsdagen og jeg gjør det samme på farsdagen. Mannen min styrer alltid veldig slike dager, lager kake og masse god mat, kjøper blomster og en ting til meg. Det ligger jo i korta at småbarn ikke kan gjøre så mye i stand.. Og så lenge sambo synes det er gøy og hyggelig så ser jeg da ikke noe galt i det:)

Skrevet

Jeg mener: han ordner det jo fra dem, ikke fra seg selv!

Skrevet

Jeg hadde ikke forventet noe, siden jeg "bare" fikk en gratulasjon på morsdagen i fjor. Men, iår er jeg gravid og litt sliten, min mann følte nok for å gjøre litt stas på meg, så han hadde ordnet et kjempefint bilde av jenta vår, kjøpt blomster og kake og ordna en hyggelig frokost. Alt dette skulle være fra jenta vår og han. Jeg ble overveldet, men nå er min mann veldig flink til å ordne overraskelser for meg da :-).

Skrevet

Jeg er vokst opp med at både far og barn ordner noe til morsdagen, mannen takker liksom for at man er en god mamma for barna hans.

Samme er det jo på farsdagen, da ordner jeg i stand frokost, vi kjøper pakker osv for å gjøre litt ekstra stas på verdens beste mann og pappa :)

Kjempe koselig tradisjon synes jeg!

Skrevet

Lurer også på hvor det kommer fra at det er kun din egen mor som skal gjøres stas på?

Vi er oppvokst med at alle mødre blir gjort stas på, enten det er min pappa som gjør noe fint for meg, eller at jeg får et maleri fra den lille.

Vil det si at dere ikke gjør noe fint for/gir noe fint til ders bestemødre, oldemødre eller noe slikt? Siden de tross alt ikke er deres mødre.

Det kunne absolutt ikke falle meg inn!

Skrevet

Er nok litt ulike tradisjonar rundt om. Kvifor kan ikkje far feire mor, og omvendt? Min far passa alltid på å kjøpe kake, og tok oss med for å ordne til frukost på senga, frå me var små. Då eg blei større var det eg som baka. I babyalbumen min er det bilete som foreldra mine tok den aller første fars- og morsdagen (eg er eldst) I år hadde pappa kjøpt raude roser til mor mi. Mannen har nok aldri høyrt om valentinsdag i sitt over 70 årige liv. :-) Men mamma er jo mor til borna hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...