*Lykkeligmamma87* Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Ja, hva krever vi? Omsorg? Rettferdighet? Hva? Hva er viktig for deg?
Ronja&Odin Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 at de tar hånd om barnet hele tiden. altså de passer altid på. de er rettferdige og snakker til barna hvis de gjør noe galt. hvis noen er utenfor så passer de på og få det barnet med i gjengen og slike ting. krever ikke så mye egenglig, men syns det er viktig at barnet mitt trives i barnehagen og at jeg aldri trenger og bekymre meg for noe. tanta til ei venninne har ungen sin i en barnehage hvor gutten rett og slett har fått juling av andre barn.. ikke bare en gang men mange dager etter hverandre. han har kommet hjem med blåmerker og de andre guttene har stått og slått han med stein på ryggen... likevel så gjør ikke barnehage tantene noe. når slike ting skjer mener jeg de må passe på han som blir ytsatt for det og også de bøllene som gjorde det. først tenker jeg at hasdde det vært barnehagen til ungen min hadde jeg gåttt videre og sørget for at det hadde skjedd noe drastisk, og for det andre så sier det vel mye om foreldrene til barn som banker andre barn allerede i barnehagen??!!
Bippe77 Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 jeg synes at man da ikke kan kalle barn i barnehagen for bøller.... de er jo maks 5 år! Kan jo ikke forvente at de skjønner konsekvensene av det de gjør! Men er akkurat det jeg forventer av de ansatte i barnehagen... at de er det å forteller barna konsekvensene, er jo slik de kan lære dem! Omsorg og det å være der for barna... for selvsagt skal de stoppe slik oppførsel! Omsorg og omtenksomhet er noen av de viktigste elementene i barnehageen spør du meg.... det er på den måten man lærer hvordan man skal være med hverandre! Har man dette i grunnen, går alt annet så veldig mye enklere!
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Jeg har ikke så store krav til pedagogiske opplegg og "læring", for jeg mener barn lærer under lek uansett og det viktigste de lærer i bhg er sosiale koder og det syns ejg er viktig at de ansatte er obs på og legger til rette for. Både gjennom frilek og noe opplegg. Som nevnt ovenfor er det viktig at de ser barna, er rettferdige og selvfølgelig at de passer på så ikke barna banker opp hverandre. Men i forhold til det og utsagnet: "og for det andre så sier det vel mye om foreldrene til barn som banker andre barn allerede i barnehagen??!!" Ja i noen tilfeller kan det si noe om foreldrene og i andre tilfeller kanskje det handler om en av foreldrene som terroriserer hele familien, kanskje det handler om barn som har vært utsatt for overgrep utenfor familien og som ikke vet hvordan han/hun skal takle det? Kanskje handler det om sjalusi pga søsken? Kanskje har han/hun eldre søsken som er hardhendt? Kanskje det er et ønske om oppmerksomhet fordi han/hun ikke blir sett og anerkjent? Det kan være så mange årsaker til vold og uakseptabel oppførsel fra barn at man ikke alltid kan si at det er pga foreldrene alene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå