Gå til innhold

Mor i permisjon, men må til fysioterapi, får far fri for å passe barnet?

Anbefalte innlegg

Det lurer altså jeg på i dag, er det noen som vet hvor jeg kan finne noe info om dette eller har vræt borti samme situasjon?

Jeg har fått henvisning fra lege, da ryggen er ganske vrang for tida, men finnes noe omsorgsperm eller andre saker far kan benyttes seg av så han kan passe piraten?

Det holder jo sikkert ikke med en behandling, så det hadde vært greit om det fantes en "lovlig" løsning på dette?

Fortsetter under...

Det hadde jeg ikke tenkt på. Jeg har jo henne alltid med når jeg er til lege.

Ser for meg at jeg kanskje ikke greier å slappe så godt av om hun er med og jeg ser formeg at en fysiotime varer lenger enn en legetime.

Jeg skal tenke på saken. Takk for innspill jenter!

Annonse

ja, var litt usikker på de der syktbarndagene, for det er jo strengt tatt ikke jenta som er syk og heller ikke mamman..

Skal prøve å få neste time senere på ettermiddagen ja. Men ville fort i gang med behandling, så da tok jeg den første timen de hadde ledig. Vi finner nok utav det. Takk alle sammen!

Jeg tror dette kan løses ved at dere søker Nav om at far overtar permisjonen de timene/dagene du er hos fysioterapeut, og at du sykemeldes på behandlingsdagene/timene. Snakk først meg legen og hør om han kan sykemelde deg de dagene du skal på behandling, og om han kan skrive erklæring til Nav om nødvendigheten av denne behandlingen.

Det går ikke. Da må det i tilfelle dokumenteres at mor ikke er i stand til å ta seg av barnet. Timer kan ikke overføres. Minste %-andel som kan overføres er 20% - dvs mor blir minimum 20% sykmeldt. Men det er nok litt vanskelig å dokmentere at du iukke kan ta deg av barnet en hel dag i uke pga en fysioterapitime:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...