Gå til innhold

hva syns dere om at hun bolivia narkodømte jenta har rømt til norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg blir skikkelig provosert! hun har gjort noe veldig alvorlig, og burde tenkt over konsekvensene før hun gjorde det.

hva er det med folk som reiser til land de vet har et komplisert rettssystem og gjør noe kriminelt! prøver å smugle narkotika og tror udi skal redde de?

nei, det er ikke bra forhold i fengslene der,.men burde man ikke tenke på konsekvensene før man gjør noe så idiotisk?

La oss si disse jentene hadde greid å smugle de 25 bagene med narkotika til norge.

de hadde fått masse penger for det og det hadde kommet enda mer dop til norge.

jeg blir så forbanna, skal de slippe så lett unna? hun burde bli sendt tilbake og sone sin straff der. er ikke en granne synd på henne.

jeg vet hvem denne jenta er, da hun er fra samme sted som meg og jeg har ei datter som er på samme alder. og tro meg, hun er IKKE uskyldig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men nå er hun løslatt da, så hun har jo ikke rømt fra fengselet....

Utover det har jeg ikke så mange formeninger

Skrevet

er det hun som har en liten datter som har rømt??

Skrevet

Nei, det er ikke hun som har en datter som har rømt. Hun har forøvrig ikke rømt fra fengselet, hun var satt fri mot meldeplikt.

Og HI; du vet veldig lite om saken til å kunne trekke så bastante konklusjoner. Både boliviansk og norsk politi har sagt at hun er utenfor mistanke, men fortsatt tiltalt - så hun måtte gjennom en rettsak for å komme hjem.

Nå er det bolivianske rettsapparatet gjennområttent korrupt, og de to andre jentene har trenert saken i stor grad for å få den utsatt siden den uansett må henlegges etter 3 år fdersom den ikke har kommet opp.

Da er det nok bedre at jenta rømte hjem, fra sine såkalte venninner, som har lurt henne opp i stry - og kan evt få saken sin opp her.

Skrevet

TIL 0843

Hun måtte gjennom en rettsak for å komme hjem? Jenta har rømt fra landet. Hun ble løslatt mot kausjon, mot at hun ikke forlot landet. Hun hadde meldeplikt hver 14 dag. Hvilken rettsak snakker du om?

Så hun har RØMT fra Bolivia..

Men du sier det er greit at hun har rømt da. For i følge deg så er hun uskyldig. Hvordan kan man vanke i et sånt miljø uten å¨vite hva vennene driver med? og ha med seg 22.5 kg narkotika er ikke lite. 25 kofferter/bager er heller ikke vanlig å ha med seg fra en ferie for 3 personer.

Men du syns det er greit at hun har rømt til Norge.

Men da er det greit at Jemenske myndigheter nekter å avlevere Farouk.

Farouk kan EVENTUELT få saken sin oppi Jemen,. det er greit det.

Hvorfor skal ikke han få lov. Når denne jenta kanskje skal få lov.

Skrevet

Nå kjenner jeg denne saken fra innsiden, så jeg tror jeg har litt bedre forutsetninge for å kunne si noe om saken, og ja, jeg tror hun er uskyldig og lurt. Etterforskningen etter at de ble tatt kunne nok bevist dette, men alt bevismateriale (stoffet, kofferter) ble brent uten at fingeravtrykk o.l. ble tatt først.

Ja, hun måtte gjennom en rettsak for å kunne bli frikjent og reise hjem, istedet rømte hun. Det vil si at hun kan evt dømmes i Norge dersom hun kjennes skyldig.

Du vet jo svært lite om hvilke miljøer denne jenta har vanket i. Hun kjente for eks ikke den eldste av de tre som ble tatt før de reiste.

Hva Martinesaken har med dette å gjøre kan ikke jeg se.

Skrevet

En ting er at jeg selv synes det er forkastelig at hun ikke står for det hun er tiltalt for.

Som mamma kan jeg likevel sette meg fullstendig og komplett inn i den fortvilte situasjonen foreldrene er i. Hadde jeg vært i samme situasjon, hadde jeg nok gjort det samme selv. La ungen min gå gjennom en korrupt rettssak i Boliva? Tvilsomt.

Vi får se hva norske myndigheter gjør med saken, om de velger å straffeforfølge henne her.

Skrevet

Nå er det ikke alt som kommer frem i media heller.

Den ene av disse jentene er en veldig god venninne av meg, og vi tviler ike et sekund på at hun er uskyldig!

Det er EN av de tre jentene som har lurt de to andre så til de grader trill rundt, så om de som er uskyldige kan komme seg hjem så er det det beste som kan skje!

Rettssystemet i Bolivia er korrupt til tusen!

Skrevet

Det er heller ikke snakk om 25 bager, det er snakk om tre sportsbager med kokain i bunnen........................

Skrevet

bolivia komme rtil å forlange at hun blir sendt tilbake. hun er ikke helt uskyldig. derfor hun ikke har fått lov til å reise enda.

nå er det opp til kripos å avgjøre om hun får noe straff el.

så, norge har bare med å sende henne tilbake. dette blir akkurat som jemen saken. farouk rømte fra england og jemeske myndigheter nekter å sende han tilbake.

så hvis hun er i norge og kansklje slipper straff så har vi bare med å akseptere jemenske myndighetenes dumme avgjørelse.

vi kan bare slutte å syte om martine saken da. helt samme greia.

Skrevet

Ufattelig.

Dette viser hvordan norske myndigheter opererer. Samtidig som det jobbes med Martine saken i Yemen, skal norske myndigheter smugle ut og skjule tunge kriminelle og forhindre Bolivia fra å straffeforfølge lovbrytere der?

Send jenta tilbake, eller slutt og syt om Farhouk Abdulhak som lever i skjul i Yemen

Skrevet

HI, hvem av de tre siktede snakker du egentlig om?

Skrevet

Regner med at det er Madeleine Rodrigez som faktisk er skyldig her og har lurt de to andre trill rundt. Er ikke vanskelig å skjønne det etter hva som har stått i media om hva hun Madeleine har sagt og gjort i forkant av turen.

Skrevet

Vi kan vel si at denne turen berget datteren hennes fra en mor som ikke evnet å ta rede på henne. Nå er vel ikke hennes exsvigerinne heller helt uskyldig... mye grums her som ikke har kommet fram, ja!

Skrevet

Hadde det kommet frem mer om det som skjedde og ble sagt i forkant av turen så hadde dere sett på dette helt annerledes.

Skrevet

Det vil vel bare føre til strengere straff for de som sitter igjen da.

De vil nok ikke slippe ut mot kausjon.

Skrevet

Jeg regner med at det er nettop for at hun skulle rømme at bolivianske myndigheter ga huns passet sitt tilbake mens hun var løstlatt mot kausjon. Mye styr for dem med en rettsak pga press fra Norge, plagsom mediadekning, samt mye styr om hun skulle bli dømt fordi Norge ville kreve ordentlige soningsforhold. MYE lettere for dem om saken "forsvinner" på elegant vis uten at de taper ansikt.

Skrevet

Hun som er igjen med Madeleine fikk også slippe ut mot kausjon egentlig, men familien klarte ikke å skaffe pengene.

Skrevet

Hun fikk ikke passet tilbake av bolivianske myndigheter for "lette rømningen", hun fikk et nytt pass av den norske ambassaden eller konsulatet, og kom seg ut av landet med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...