Tiddelidu Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Skal ned 13 kg til det jeg veide før jeg ble gravid. Første mål er 65 kg Uke 1: 69 kg Uke 2: 68.2 kg (-0.8) Uke 3: 66.6 kg (-1.6) Uke 4: 67.5 kg (+0.9) Uke 5: 66.6 kg (-0.9) Uke 6: 66.6 kg (0) Uke 7: 65.7 kg (- 0.9) Yes! Det er nok noe pga dårlig mage i helga er jeg redd. Veide meg lørdag (ny dag for meg da mandag ofte er en dårlig dag..) og da veide jeg 66.0. Skriver allikevel opp dagens vekt for jeg ble så glad av å se den
Tiddelidu Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #2 Skrevet 15. februar 2010 Og jeg fikk mine første kompliment denne uka! Et par venninner kunne se jeg hadde gått ned. Jeg ble så glaaad! =) Det er ikke det at jeg egentlig føler meg tjukk, men jeg har alltid vært slank, så jeg trives ikke slik jeg er nå. Det har med trivselen min å gjøre. Ha en fin uke jenter!
Gjest Sauen og ungene Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Har ikke oversikten over de andre ukene, men denne uka har jeg gått ned 2,2 kilo og er kjempefornøyd=) Har gått ned 4 kilo tilsammen, men kunne vært mer siden jeg gikk opp 1,5 kilo etter en hyttetur med stooor sprekk=P
Gjest Sauen og ungene Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 er forresten 67,6 kg nå, skal ned i rundt 60.
Strandloppa og lillebror Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Jeg henger meg på slanketråden, jeg. Jeg vil i utgangspunktet ned til 55kg, som jeg veide før jeg ble gravid, og helst få bort magen. Men man kan vel ikke regne med at kroppen blir helt den samme igjen. Uke 1: 60 kg Uke 2: 60 kg (-0) Uke 3: 59 kg (-1) Uke 4: 58,5 kg (-0,5) Uke 5: 58 kg (-0,5) Uke 6: 58,5 kg (+0,5) Uke 7: 56,5 kg (-2) Jeg er hvertfall strålende fornøyd! Gjennomsnittet er -0,5kg i uka, og det syns jeg er helt supert!
Monajenten Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Uke 1: 62,4 kg Uke 2: 61,9 kg Uke 3: 61,6 kg Uke 4: 61,3 kg Uke 5: 60,0 kg Uke 6: 60,5 kg Uke 7: 59,7 kg YES!!! Endelig har jeg klart å komme meg under 60 kg!!! Det er ikke langt under, men det er fordi den magiske grensen. Nå må jeg bare være flink og ikke tro at jeg kan hive innpå alt igjen, for da vet jeg at jeg går rett opp igjen. Nå vil jeg ned til delmålet som er 59 kg (målet er før 1. mars men håper det skjer før). Og jeg SKAL klare 55 kg innen mai!
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Så flinke dere er. Hva spiser dere? og trening? Veier 64 kg og vil ned til 58 kg. Men må få kommet ignag med trening. Og spise sunt. Veldig glad i snop. det er det værste for meg.
Monajenten Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 Jeg har ikke vært flink å trene, så jeg har kun gått ned ved hjelp av kosthold. Lager mye smoothie, spiser vaniljekesam / cottage cheese med bær, nutrilettbar, salater, eggerøre. Spiser stort sett vanlige middager men prøver å bruke en del kylling og masse grønnsaker. Det som har gjort mest for meg har vært å kutte snop i ukedagene så det sier litt hvor mye jeg spiste før. Jeg er knallfornøyd, og veldig motivert nå! Skal komme i gang med rockeringen hver dag, det er det eneste som tar håndtakene for min del. Og prøve å få trent zumba to-tre ganger i uken. Kan ikke begynne for voldsomt for da sprekker jeg.
Strandloppa og lillebror Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 Jeg har, som monajenten også slutta å spise godteri i ukedagene. Det er kun forbeholdt helgen. Jeg spiser ikke noe mellom måltidene. +at jeg har begynt å spise oftere og litt mindre av gangen. Spiser vanlig, norsk mat med brød, poteter, saus, kokte grønnsaker, osv. Trener 2 dager i uka, både styrke og kondisjon. Helt siden jeg var liten har jeg spist hva jeg vil, når jeg vil. Mye godteri, gikk alltid og putta ett eller annet i munnen. Og det kunne jeg gjøre uten å gå opp i vekt. Etter graviditeten kunne jeg plutselig ikke spise som jeg hadde gjort. Da jeg kutta ut sukker i hverdagen fikk jeg skikkelig sukkerabstinenser, med humørsvingninger og vondt i hodet i 2 uker! Nå er sukkersuget helt borte, noe jeg trodde ikke var mulig for meg hvertfall. Tålmodighet er et fornuftig stikkord, for skal man gå ned i vekt og holde seg der, er det lurt å ikke gå ned mer enn max 1 kg i gjennomsnitt i uka. Går man ned mer enn dette slanker man ikke bort fett, men muskelmasse og andre ting vi vil beholde.
Lille tripsi Skrevet 15. februar 2010 #10 Skrevet 15. februar 2010 Har gått ned 0.6 kg den siste uka og veier nå 53.3 kg. Er fornøgd, men må si at jeg reagere på at nesten ingen kommenterer det, men det er kanskje ikke normalt?! (Har gått ned 10 kg)
Fire småtroll Skrevet 15. februar 2010 #11 Skrevet 15. februar 2010 Nå begynner jeg bli seriøst deppa av at vekten står bom stille! Trener 3 ganger i uka og merker jeg blir sterkere, har gått inn 2 cm rundt magen og 1 cm rundt låret. Men spiser vel fremdeles alt for mye da, for vekta rikker seg ikke. Vet jeg spiser alt for mye karbohydrater og sukker, så jeg burde vel prøve meg på lavkarbo i håp om å sparke igang kroppen litt, men jeg er jo så glad i det Prøver å skjerpe meg denne uka, nå ha jeg et gørrgrovt brød til heving og skal satse på mer salat og grønnsaker, mindre potet, pasta og ris. Så får vi se da, hvordan vekta blir neste uke.
Tiddelidu Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 15. februar 2010 Så flinke dere er! Gratulerer Monajenten! Endelig under den magiske grensen din =) Og Lille tripsi! Du har gjort en kjempejobb! Er det ingen som kommenterer det?? Skjønner du blir litt lei deg da. 10 kg er masse og vil tro det syns masse på deg som er så lita. Nå skal du vel ikke ned mer?
Lille tripsi Skrevet 15. februar 2010 #13 Skrevet 15. februar 2010 Er litt usikker på om jeg skal ned mer, får litt tvangstanker om at jeg ikke er så tynn, siden ingen kommentere det Tenkte 1-2 kg til, er bare 159 cm høg... Takk for oppmuntrene ord Tiddelidu
Monajenten Skrevet 15. februar 2010 #14 Skrevet 15. februar 2010 Lille tripsi: Nå har jeg gått ned nesten 3 kg og jeg skal ned litt over 5 kg til. Av tidligere erfaring vet jeg at det kommer til å bli en enorm forskjell siden jeg også er såpass liten, og jeg hadde syns det var veldig rart om ingen kommenterte det. Du har vært skikkelig flink, og du er virkelig en motivator! Jeg tviler på at du trenger å gå ned mer, men det er ganske vanlig at folk er "redde" for å kommentere at man har gått ned fordi de da tenker at man sier "du var stor før", hvis du skjønner.
lille sprelle Skrevet 15. februar 2010 #15 Skrevet 15. februar 2010 1,5 kg denne uke mot 100 gram uka før! Nå har jeg tatt av 6,5 kg! jippi! En drøy kg igjen så er jeg under 70! Er "bare" litt over halvparten igjen av det som skal ned..... (styrker meg mentalt til hyttetur i påsken....)
Hildemor fra vest Skrevet 15. februar 2010 #16 Skrevet 15. februar 2010 Denne uke har vekten stått bom stille igjen. Litt kjedlig men det er vell slik man må regne med av og til Uke 1: 68 kg Uke 2: 67 kg Uke 3: 68 kg Uke 4: 67,5 kg Uke 5: 67 kg Uke 6: 66 kg Uke 7: 66 kg
Lille tripsi Skrevet 15. februar 2010 #18 Skrevet 15. februar 2010 Takk monajenten.... Må si at jeg har tatt av 10 kg siden oktober, mao over lang tid, så jeg har gardvis blitt mindre, kanskje derfor ingen kommenterer det. HS sa noe en gang faktisk, og da var det lenge siden hun hadde sett meg....ja så vil tru det synes. Ikke gi opp, og ikke ha en diett du ikke kan leve med over lang tid, for det er ofte da vi kan gå på en sprekk Hvor høg er du da, var ditt mål 55 kg? Lykke til
Ophelia & Jr. Skrevet 15. februar 2010 #19 Skrevet 15. februar 2010 Denne uka vil jeg ikke... Men er man med, så er man med. Opp 0,6 kg. Er ikke all verdens da. Og jeg vet hvor de 0,6 kommer fra, så da er det bare å sjerpe selvkontrollen denne uka.
Monajenten Skrevet 15. februar 2010 #20 Skrevet 15. februar 2010 Mitt mål er 55 kg ja, jeg er 163 høy. Har vært nede i 50 men da tror folk jeg er syk og det vil jeg ikke (det var jeg også da...) I dag ble jeg overlykkelig da jeg måtte kjøpe meg en sårt trengt enkel svart bukse. Gikk inn på vero moda og prøvde en og trodde jeg tok en vanlig 38 som passet bra, litt løs men satt fint. Men så viste det seg at det var en 28-tommersbukse:-O Jeg fikk helt sjokk jeg, sist jeg kjøpte tommebukse måtte jeg ha 30 :-D I dag har jeg fått dobbel motivasjon med både vektnedgang og buksestørrelsenedgang, så nå er det bare å fortsette å være superflink! :-)
Gjest Skrevet 15. februar 2010 #21 Skrevet 15. februar 2010 59,9 sto det på vekta mi i morgest.. min magiske grense er også nådd.. Har tidligere vært umulig å bikke under:-) Husker ikke fra uke til uke, men veide 66 i starten.. Det vises godt,faktisk! deilig! Vel verdt svette joggeturer..
thea - M har gull i gulping Skrevet 15. februar 2010 #22 Skrevet 15. februar 2010 Hei:) Jeg ville bare si at jeg synes dere er så utrolig flinke:) Dere kan virkelig være stolt av dere selv! Er det mulig å melde seg inn nå? Jeg tror at det er ganske motiverende å ha andre å slanke seg med:)
Ranveig R Skrevet 15. februar 2010 #23 Skrevet 15. februar 2010 Start 04.01: 109,8 Forrige veke: 107,5 Denne veka: 106,9 (-0,6) Totalt: - 2,9 kg Har vore sjuk denne veka, ingen trening, ingen matlyst, men har ete litt godis osv fordi det er det eg har hatt lyst på. Formen er på veg oppover igjen, så eg håpar eg skal få til litt trening denne veka.
Monajenten Skrevet 15. februar 2010 #24 Skrevet 15. februar 2010 HURRA FOR OSS ALLE!!! hvorlangtkanetnickværeegentlig: Sant det er fantastisk å komme under? Jeg har også slitt virkelig med det, har vært umulig her også. Sendte et bilde til søsteren min i sted, hun bor i London så hun ser meg ikke så ofte. Hun reagerte med WOW og at jeg var blitt tynn:-O (Det er jeg ikke da, men jeg ser jo selv forskjell fra før jeg begynte.)
Monajenten Skrevet 15. februar 2010 #25 Skrevet 15. februar 2010 thea: Selvsagt kan du være med! :-) Ranveig: Kjempebra at du har gått ned likevel, håper formen snart blir bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå