Gå til innhold

Blant bare masse rosa prinsesse, satt ei lita Pippi Langstrømpe og gråt på fanget til barnehagetanta

Anbefalte innlegg

Tia:

Nei, det kan jeg jo ikke vite sikkert. Men det er egentlig ikke poenget heller.

Poenget er at jeg synes det er så dumt at alle jenter er rosa prinsesser, og guttene Spidermenner/Batmenner.

Mange barnehager har tatt tak i dette, slik vi ser utifra disse innleggene, og det er jo kjempebra!

Dette innlegget var inspirert fra den andre tråden om at gutter ikke kan gå i kjole, og poenget mitt er at hvis bare vi voksne hadde oppfordret barna våres til å ikke være så redde for å skille seg ut, hadde hele samfunnet vært anderledes - og det at en gutt går med kjole, hadde ikke vært noe rart i det hele tatt.

I andre kulturer går menn med kjolelignende klær, og skottene har jo de kule kiltene. Alt handler om hva VI mener er normalt eller ikke.

Med all den mobbingen i samfunnet nå til dags, har vi et stort ansvar på oss til å lære barna våre å være tolerante, og heller applaudere de som tør å skille seg ut, i stedet for å bare følger flokken. For det blir det fort fordommer av, noe jeg inderlig håper at det blir mindre av i framtiden.

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...