Gå til innhold

4 1/2 mnd og nekter å ta pupp på dagtid. Bare en fase eller er det slutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har holdt på slik de siste 3 ukene. Blir supersint når jeg prøver å legge ham til, vrir seg unna og hylskriker.Om natta går det greit, og kansje til nød når han står opp fra langluren sin på ettermiddagen. Begynte med litt grøt da han var 4 mnd og litt ekstra mme på flaske. Dette i samråd med helsesøster siden han var våken hver time om natta og gjorde foreldre sliten og totalt søvndesperat.

Prøver å holde produksjonen ved like med å pumpe et par ganger på dagen, men merker at det blir mindre. Om natta ammer han et par ganger uten protest...

(Storesøstra var likedan, og slutta med pupp ved 6-7-mnd ca.) Har jo SÅ lyst å fortsette å amme, men kjenner at jeg mister litt motet når han stritter så imot:-( *sukk* Noen med erfaringer her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på at du ikke tvinger ham på puppen. Hvis han ikke vil - avbryt og prøv igjen om en liten stund.

Vi hadde en slik periode vi også. Huske ikke hvor gammel han var, kanskje ca 4-5 mndr. Det gikk over med litt tålmodighet og litt improvisering med ammestilling. En periode la vi oss i senga og ammet, f.eks.

Skrevet

Betyr antagelig at han har begynt å registrere omverden.....

Prøv å amme et rolig sted uten forstyrrelser en periode.

Skrevet

jenta mi begynnte sånn når hun var 4 mnd, helt umulig..

nå har jeg så si kuttet ut ammingen på dagtid, for det er nesten ikke umulig.. fikk nesten ikke i henne mat mot slutten, nå er hun 5 1/2 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...