Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Jeg var på svangerskapskontroll forrige uke, og fikk brev på lørdag i posten, om at hun ville jeg skulle levere ny urinprøve, for den jeg leverte forrige uke, viste tegn til at jeg har urinveisinfeksjon. men skjønner ikke det helt, for har jo hatt UVI før, og da har det vært kjempevondt da jeg tisser osv. Men nå kjenner jeg jo ingenting??? så kan jo ikke ha det? jeg er forresten 38 uker på vei. og hva slags betydning har UVI i forhold til svangerskapet? skal forresten ha planlagt keisersnitt, pga trangt bekken. Grunnen til at hun sendte brev, var at hun ikke fikk tak i meg på min mobil, da jeg ikke hadde opplyst om at jeg hadde endret mobilnummer. Noen?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 uvi kjennes visst annerledes når man er gravid, og det kan ofte ikke kjennes i det hele tatt.. Uansett bør du vel alltid stole på legen din? Ring legekontoret i morgen du
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Da tar du en ny urinprøve i morgen. Vær nøye sånn at du ikke forurenser den! Vask deg godt før du tar prøven og ta av midtstrålen...
Gjest Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Ja, som hun over skriver; det er veldig ofte at man ikke kjenner at man her uvi når man er gravid. Er du uheldig kan fødselen starte før den skal pga infeksjonen og du som skal ha ks vil jo ikke det. Ringe legen i morgen tidlig du, og få resept med en gang:)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 Når jeg var gravid, hadde jeg ingen symptomer på UVI selv om jeg hadde det. Jeg kjente det etter en stund på lukten når jeg tisset. Fordi det luktet litt strammerer, pga bakteriene. Men hadde ikke vondt sånn som jeg pleide ved UVI før graviditeten. Jeg fikk antibiotika, som jeg brukte over mange dager, så ikke dosen ble så høy.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 Man kan ha symptomfrie UVI når som helst, men oftere under graviditet. Vanligvis behandler man ikke symptomfrie UVI, men hos gravide pleier man å behandle for å være på den sikre siden. Ingen dramatikk i dette, lever ny urinprøve i morgen. Om det fremdeles er bakterier i urinen får du en antibiotikakur. Det er ikke umulig at infeksjonen er spontant helbredet heller. Sykepleier
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 åja:) tusen takk for hyggelige svar:) ja, det sto som dere skriver i brevet, at jeg skulle vaske meg godt, og ta fra midten av strålen i et sterilt uringlass. så da får jeg gjøre det, og levere den imorgen:) så får vi se om det dukker opp igjen:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå