Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi sitter og regner og regner...men blir mer forvirret. Har termin 14 mai og vil få det til å forlenge perm til aug for å slippe innskolning i barnehage mitt på sommeren. Ikke helt enkelt, men jeg tar ut 100% perm + skal arbeide 1 dag i uken. Forlenger da perm m 6 uker og 3 dager. Men mannen og jeg ønsker å ha litt ferie sammen på sommeren og jeg skal ta ferie da han tar pappaperm. Men kan jeg da ta ulønnet perm før sommeren til tross for at han ikke har brukt opp sin pappaperm ennå?

Fortsetter under...

Annonse

Ok.. Si vi skal ha 100& dekning og da 46 uker perm. Kan jeg da ta 36 uker perm, fire uker ferie, og f.eks 16 uker ulønnet permisjon før far tar ut sine 10 uker med fedrekvote?

Det hadde passet best for oss med en slik løsning, så jeg var litt fortvila når noen sa at fars permisjon (og da tenkte jeg fedrekvoten) ikke kunne utsettes så lenge jeg ikke var i jobb eller student (altså ikke kunne utsettes mens jeg hadde ulønnet permisjon).

Jo, fedrekvoten kan utsettes hvis du er i ulønnet perm. Hvordan det er med ferie vet jeg ikke, om det er noen regler der, eller om det er opp til arbeidsgiver - men du kan jo evt abryte permisjonen underveis med de fire ukene med ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...