Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har selv ikke ADD/ADHD, men d har pappaen til min kommende baby, og jeg sitter her med endel tanker.. Han har sine opp og nedturer derfor lurer jeg litt på dette, vil jo helst at han er mest mulig med på alt.. For meg virker d som han noen ganger "sporer" helt av.. Så jeg må si jeg gru/gleder meg litt til dette.. Er d andre som er i samme "situasjon"? Hvordan takler den parten med ADD/ADHD foreldre-oppgaven sin?? Oppleves d som et "ork"/"stress"?? Greier dere å følge opp rutiner og slikt?? Grubler ganske mye over hvordan dette blir, vet jeg virker litt negativ, men er ikke d igrunn, er bare at dette er komplett ukjent tema for meg og at han noen ganger har "skremt" meg litt på måten han gjør ting/ er på... Men meste parten av tiden er han kjempegrei og verdens beste å være med, er kjempeglad i han, og vil bare se om andre er i slik situasjon og har noen eraringer å dele med meg.. Skulle også gjerne hatt noen tips fra andre om hvordan jeg i d hele tatt kan støtte han litt når han opplever sine "nedturer", som f. eks han ikke mestrer ting etc, dessuten har han veldig stor søvnproblemer jeg tar gjerne imot noen råd på d området også.. Han har mest ADD og en mild form for ADHD..
GU opponent Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Du finner nok gode svar her: http://www.5wwwww5.com/shoem/index.php?mforum=shoem og denne bør du se:
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Hei:) Vil bare si at både faren til jenta mi, og jeg, har ADHD. Vi er fullt forberedt på at hun også kan få det, men ser ikke på det som noe negativt! Eneste man burde tenke på ang. oppdragelse, er at man har klare grenser og regler. Samt at man har en forutsigbarhet i hverdagen. Og at hvis ungen har klare tegn, så hjelper det ikke å kjefte når ungen er frustrert og sint. Men ta ungen bort i fra situasjonen, og ro den ned med noe annet. For å så prat med den om hva som har skjedd, og hvilke tanker som kommer ut av hodet til barnet. Jeg skal love deg at du kan bli litt paff, da det mange ganger kan hende at barnet er blitt trigget av en "filleting" (i deres øyne) og har fått det kjempevanskelig.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Hvor har dere problemer hen? Sliter han med forpliktelser, sinne, frustrasjon, depresjon, klarer ikke følge opp ting, begynner på ting han ikke ferdiggjør??? Du forteller om en samboer med Add, men thats it, tror du får flere svar hvis du forteller litt om deres strabaser. Her i hjemmet er det jeg som sliter med Add, spesielt med søvnen, klokken er nå halv tre på natta og jeg er enda ikke trett, skal opp om 3 timer og mange ganger kan jeg gå dagevis slik som dette. Det ender tilsutt med at eg tar en av mine mange søvndyssende piller etter kanske 2-3 dager med usammenhengende søvn hvor jeg ofte på 3 dagen sliter med enorme smerter og spretter opp av ingenting og ting beveger seg. Jeg sliter også med natteskrekk og kan våkne hylende på natta og slåss vilt med puta eller gjemme meg overalt for jeg "ser" drager. Dagen etterpå husker jeg ingenting og kan ikke forstå hva jeg holder på med på nettene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå