Gå til innhold

Hvor mye amme ved 9 mnd? Og hvor mye slite for å holdepå/øke mengden melk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 9 mnd er ikke særlig int i amming. Jeg har førsøkt såååå himla mange ganger før måltider i håp om at hun skal ta når hun er sulten. 90 % av gangen vil hun ikke. Å sitte å amme kan jeg glemme, vi må ligge i ro i mørket. Ingenting kan være mer spennedne. dette har resultert i mindre amming. Hun ammer nå bittelitt (kunne nok tatt mer, men det er jo lite nå) morgen og kveld og er jeg heldig en gang på dagen.

I tillegge tar hun gjerne bitte litt et par ganger om natten.

Pga lite amming har jeg ikke samvittighet til å kutte nattammming (mye allergi i fam). Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke prøver mer og for at jge ikke pumper for å øke evt forsøke med flaske. Broren ammet til 13 mnd og jeg vil så gjerne gi henne det samme.....

Hvor mye hadde dere stått på?

*dårlig smavittighet*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kan nesten ikke gjøre noe annet enn å tilby pupp når de er såpass gamle, og jeg hadde ikke gjort noe for å øke produksjonen. Jeg forstår godt det med nattmaten og jeg sliter ofte med det samme. Du og jeg kan jo bli overrasket om vi kutter nattammingen. Kanskje tar de igjen litt på dagtid? Min gamle far sa vel at for allergi sin del så er litt bedre enn ingenting. Mine tok ikke på dagen fra den alderen, kanskje midt på dagen om de var desperate eller syke. Tidlig morgen og et nattmåltid var mm mengden.

Skrevet

Det er vanlig at de vegrer på dag i denne perioden, jobber du deg igjennom en mnd med dette så blir dere "bosom buddies" igjen...

To-tre måltider med pupp per dag (tømming begge sider) kan du holde leeeenge!

Skrevet

Vi hadde samme problemet ved ni mnd. Vi har også mye allergi i familien, og jeg valgte derfor å pumpe masse (hadde dobbelt pumpe så det går på 10min, pumpet også når jeg f.eks. så på serier om kvelden) for å så opp produksjonen, ammet kun en gang pr dag. Når jeg fikk litt mer melk ammet jeg 3 ganger dagen. Men når han var et år nektet han plent, da gav jeg opp.

Fikk tipset av en ammehjelper etterpå at om man "bysser barnet" (hun løftet rompa opp og ned... )når man ammer er det lettere å få de til å die lenger.

Sett deg en tidsfrist (f.eks. en uke), bestem deg hvor mye du synes det er ok å prøve innen den tiden. Går det ikke så gi deg med god samvittighet!

Skrevet

Ammet på natten og 1-2 ganger på dagen når hun var 9 mnd. Etterhvert ble hun uinteressert i pupp på dagen, bare bet. Fortsatte på natten. Kuttet nattammingen (fikk en baby som sov mye bedre, både natt og dag) og ville ha pupp om morgenen og noen ganger på ettermiddagen (i ro og fred, vel og merke) Er fortsatt slik og hun er over 10 mnd.

Skrevet

Med storebror hadde vi en slik mnd ved ca 7-8 mnd så jeg trodde det skulle gå over denne gangen og. men "kranglingen" om pupp har pågått siden hun begynte med fstføde ved 6 mnd. Fra 7 mnd ble det håpløst, så vi har holdt på slik i over 2 mnd...Når hun begynte med mat aviste hun også den ene brystet, så ammetr kun på en side. Lurer på hvor mye det er egenbtlig for hun ammer ikke mye nå, men jeg hører henne svelge så noe er det....Får kanskje forsøke å pumpe opp litt. Har uansett ikke tenkt å gi meg i fht til dagens nivå, men skulle gjerne gitt mer. jeg fortsetter så lenge det er mulig å få henne til å ta brystet i det heletatt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...