Gå til innhold

Forstoppelse av mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille på 7 uker får kun mme, da jeg ikke har melk i det hele tatt. Skulle ønske jeg kunne amme, men slik er det dessverre ikke... HAr lest at det er vanlig at babyer bæsjer alt fra en gang i uken til 10 ganger for dagen. Men, er dette bare hvis h*n blir ammet? Skal de ha avføring hver dag dersom de får mme? Det virker ikke som om mini har vondt i magen, men det har ikke vært bæsjebleie siden i går morges. Er jeg bekymret uten grunn? Skal det helst være avføring hver dag når barnet bare får mme...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanligvis bæsje hver dag om man får mme, men om barnet ikke har vondt og bæsjer kanskje annenhver dag e.l. så er det ingen krise. Om barnet får vondt i magen og tydelig sliter med å få noe ut kan du bruke lactulose (fås på apotek) eller malt( får på dagligvarebutikk, i samme hylla som kosttilskudd og nutrilett)

Å bæsje med over en ukes mellomrom er ikke godt når man får mme,det er det nok bare ammebarn som kan gjøre uten problemer:)

(og jeg ser at det LYSER dårlig samvittighet av starten av innlegget ditt. Det er MYE bedre at barnet får mme enn at det sutter på tomme pupper og sulter i hjel:) legge vekk den dårlige samvittigheten. mme er ikke noe dårlig alternativ:) )

Skrevet

En liten kommentar til svaret over. Babyer skal ikke ha Laktulose uten å ha diskutert det med legen på forhånd.

Prøv med litt sviskesaft.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke melk til min datter, og gav mme fullt. I hver flaske blandet jeg ut en ts maltekstrakt som du kan kjøpe i dagligvaren.

mme barn skal bæsje hver dag, men det er ingen krise om det går en dag over innimellom.Bare hold øye med det. Kjempekjedelig om små blir forstoppet:-(

Mitt råd, kjøp maltekstrakt i morgen, og start med det i hver flaske.

Jeg varmet opp vannet, helte det i flaska, blandet inn malt og tok så i mme.

Skrevet

jeg brukte og bruker fortsatt maltekstrakt på pjokken min, kjempefine greier. Men et tips er at om du bruker vanlig mme typ du kjøper på vanlige dagligvarebutikker, prøv den du får på apoteket NAN Hypoalleregen. Det var dette pjokken min fikk som tillegg på sykehuset og som vi brukte i starten, da vi gikk over til vanlig nan, ble han kjempehard i magen. Nå bruker vi begge deler. NAN Hypoallergen er dyrere enn vanlig mme, men etter min erfaring bedre for babyene....min er nå 6 mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...