Gå til innhold

Hva blir regnet som styrtfødsel...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte på 5 timer og 15 min. Noen sier at dette er en styrtfødsel, mens andre mener at styrtfødsel er ganske mye kortere tid! Noen som vet hva som stemmer...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel definert som 3 timer fra første ri til baby er ute - altså mindre enn tre timer. men det følges ikke slavisk, lillegutt brukte hele 3,5 time her og fødselen ble av lege og jordmor regnet som styrt. Jentungen kom også på styrt, selv om hun brukte lenger tid hvis vi regner med mitt lette mageknip :P

Så - hva sier legen / jordmoren din?

Skrevet

Min fødsel tok 4 timer fra første rie. Har aldri hørt noen si at det var en styrtfødsel.

Skrevet

da hadde jeg styrtfødsel. 40 min så var ungen ute. men jeg har faktisk aldri tenkt på min fødsel som styrtfødsel. så for meg at det da gikk enda raskere.

Skrevet

Jeg mener selv at 5 timer og 15 min absolutt ikke er en styrtfødsel, trodde det selv det var hvis fødselen var på under en time eller to. Er min svigerinne som mener at jeg hadde styrtfødsel, noe jeg altså selv ikke er enig i!

HI

Skrevet

Står i mine papir at jeg hadde styrtfødsel 1 t og 30 min. Fra første ri til baby var ute. Da kjente jeg ingenting på forhånd. Tror ikke 5 t er styrtfødsel nei. Det står i papirene om du hadde det.

Skrevet

nei du hadde ikke det, men til å være førstegangs var den kjapp..

min første fødsel varte 4 timer.. den ble ikke sett på som styrt.. men mine tre neste fødsler var deffinetift styrtfødsler.. og da nevnte jordmor dette og skrev det ned på fødselsjournalene..

Skrevet

I mine papirer står det styrtfødsel på begge barna, pga det gikk 2 timer fra 2 cm-10 cm på første barn, og på barn nr 2 tok det 50 min.

Riene hadde jeg lenger enn 3 timer med nr 1, men begge fødslene ble likevel definert som styrtfødsler av sykehuset.

Skrevet

Eg fødde på ca 3t og 20 min frå første ri som førstegangsfødande. Jm sa det var på grensa til styrtfødsel, sidan det er rekna som 3 timar frå regelmessige rier, og dei første riene mine var ikkje reglemessige. Meinar å ha høyrt ein reknar kortare tid for ei fleirgangsfødande.

Skrevet

Meiner det er dersom den aktive fasen av fødselen (altså frå fødselen er ordentleg i gang - som regel ved ca 3 cm opning + regelmessige rier) er under 3 timar.

Kanskje det er 2,5 timar som gjeld på fleirgongsfødande, har høyrd begge deler i alle fall. Prøver å finne noko om det på nettet, men det var visst ikkje så enkelt.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det ble en "styrtfase" på slutten av fødselen. Det gikk 3 (eller var det to?) timer fra 4cm til babyen var ute.

5 timer er jo likevel veldig raskt iom at gjennomsnittet for en førstgangsfødende er 14 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...