Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Lillegutt er snart 10 måneder, og har vært veldig plaget med tannfrembrudd i det siste. I kveld virket han veldig sår i munnen da jeg skulle pusse tenner, og gråt og sutret veldig. Da jeg løftet på overleppen hans så jeg en slags streng fra toppen av fortennene og opp til leppa.. Det så kanskje ut som den strengen vi voksne har litt lenger oppe.. men hos han så det ut som den på en måte satt fast mellom fortennene.. Høres kanskje rart ut, og jeg er ikke helt sikker på hva jeg så heller fordi han ble litt gal da jeg holdt på å titte der. Nå sover han godt, så jeg må se bedre etter i morgen, men jeg ble litt stressa altså.. Noen som har vært borti noe lignende? Er dt vanlig at babyer har en sånn streng og er det bare jeg som ikke har lagt merke til det før? eller hva?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Sønnen min hadde også den strenger mellom fortennene. Han er 3 år nå, å den har flyttet seg lengere opp. Flytter den seg ikke, å det er vondt hender det at man kutter den. Broren min hadde strengen langt nede til han var rundt 4 år, da tryna han skikkelig på sykke å den røk. Tror det egentlig var meningen at han skulle kutte den, fordi den var i veien for språket (?). Så det er hverken unormalt eller farlig. Men kanskje litt vondt, jeg vet ikke..
LivK har født Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Tror ikke det er noe farlig, men du bør være litt forsiktig når du pusser sånn at strengen ikke blir irritert. Det tannpleieren vår har sagt er at dersom den strengen er ekstra kraftig kan det føre til at det blir mellomrom mellom fortennene...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Åh? Han har ganske stort mellomrom mellom fortennene! (kurt Nilsen har vært nevnt for å si det sånn ;-)) Kanskje det er noe jeg bør høre med helsesøster om da HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå