Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Eller er ikke det nødvendig? vet ikke hvor raskt slike ting burde behandles.. Ikke er jeg lege heller,så kan jo ikke være 100% sikker på at det er det jeg har. Men jeg har vært kraftig forkjølet en liten uke. Så tett i nesen at jeg ikke får puste gjennom den i det hele tatt. Når jeg snyter meg kommer det TYKT snørr ut. Og da mener jeg så tykt at det nesten ikke kommer seg ut, men når det kommer så er det store mengder. (sorry detaljer). Kjempe vondt oppover nesebenet og jeg kjenner det trykker kraftig i pannen. 38 i feber.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 De tar deg nok ikke inn på legevakten, dette er ikke akutt. Ring fastlegen din i morgen, god bedring.
Roheryn Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har flere ganger fått beskjed av lege om at bihulebetennelse normalt sett ikke behandles. Det blir bra av seg selv. Hjelper å skylle skikkelig med saltvann (nesehorn er gull verd!), og sove med hodet høyt. Ellers er paracet eller ibux kjekt, og så går det over etterhvert
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Skyll med saltvann, nesespray, paracet, varmeflaske i panna og ring fastlegen i morgen. God bedring :-)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 Ta en paracet, legg deg under dynen og ring fastlegen din i morgen tidlig. Dette trenger du ikke legevakten til.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 ok, da venter jeg. takk for svar =)
Gjest ->>- Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 Skyll med nesehorn, sov med hodet hevet og knask paracet om du føler det hjelper. Det har sjelden noe voldsomt for seg med antibiotika mot bihulebetennelse, og uansett er leger flest restriktive med å skrive det ut med mindre det har vart en stund.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 Man ringer ikke legevakt pga forkjølelse/ mistanke om bihulebetennelse.. Rart det blir køer på legevaktene.. Herlighet.. Man kontakter fastlegen sin.. Etter man har brukt sunn fornuft og prøvd nesespray, paracet, hvile etc og ikke blitt bedre.. Legevakt skal brukes til akutte ting, merkelig at folk fremdeles i 2010 ikke forstår dette..
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #9 Skrevet 14. februar 2010 Ja man får ikke hjelp for bihulebetennelse, har det 3 uker i strekk. Plagsomt. Skyller og knasker paracet. Skyller du masse med horn og tar nesedråper hyppig kan du bli kvitt det fortere.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #10 Skrevet 14. februar 2010 sorry da, frøken. Jeg har ganske sterke smerter. Aldri hatt noe lignende før og jeg lurte på om det krevde rask behandling eller om det kunne vente. Makan til kjerring du er da. Spurte her først, rett og slett fordi jeg ikke vil renne ned legevakten om det ikke er nødvendig, så da, som jeg skrev lengre opp, venter jeg til i morgen med å ringe fastlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå