Gå til innhold

Har så mange ubesvarte spm i forbindelse med min MA

MammatilE&E+2MA+julibaby?

Anbefalte innlegg

hei

hadde en MA for litt over en uke siden. var til utskrapning og er i fin form i dag, blødde 2 dager, litt smerter ett dager etter.

Men jeg sitter og grubler og tenker på noe, MA ble oppdaget ved at jeg bestillte tildlig UL selv pga ekkel magefølelse om at alt ikke var som det skulle, pga utfra uteblitte symptomer jeg har hatt i de andre svangerskapene men som ikke dukket opp denne gang osv,

Kom til UL og var da 7+0 ,og legen kunne ikke finne hjerteaktivitet, og embryoet var ca 1 cm som tilsvarer ca 7 uker, det jeg sitter og tenker på er ;døde fosteret samme dag jeg var på UL?? det får man ikke svar på ,men tenker jo at kanskje jeg ikke var så langt på vei som antatt og at det var for tidlig og se hjerte aktivitet, men jeg ble sendt til utskrapning 3 dager senere og er som sagt i fin form i klar for å sette i gang igjen,og har på en måte slått meg til ro at dette er naturens gang.

Er det flere som tenker og grubler litt for mye i forhold til hvorfor og hva, og at ting kunne blitt gjort annerledes, jeg tenker på: skulle jeg ha ventet med utskrapningen ett par uker?? kanskje det var ett levende forster der, som bare var 5 uker?? skulle jeg gått til flere forskjellige leger og sjekket?

når kan jeg sjekke hcg min for å se at den har gått tilbake?? den var på 10600 den dagen jeg tok utskrapning.....

dette ble litt rotete men jeg måtte bare dele det med noen.

Fortsetter under...

Hei,

eg kan ikkje svare på så masse. Eg hadde SA i veke 12 og eg har mange spm i den samanheng. Eg veit ikkje kva som skjedde - såg ikkje fosteret sidan det sikkert var komt ut saman med blodklumpane. Kanskje hadde det vore dødt lenge? Hadde grav sympt heile tida, men det betyr ingenting. Livmora kan vokse utan at fosteret veks.

Gyn sa eg skulle måle hcg nivået etter 4 veker (+/- 2 dg), men det gjorde eg aldri, for eg fekk mensen på dag 27.

No skal eg ha tidleg ul, men eg veit ikkje når og eg veit ikkje når eg vil - kan jo kanskje kome med ønske? Skal til legen i morgon - hjelp!

Hei Mamma til E&E

Trist å høre om deg...

Det var nok ikke noe levende foster der.... Med hcg på over 6000 skal det være mulig å finne hjerteaktivitet. Jeg hadde også ma 7+4 i november og skjønner din bekymring, for jeg tenkte også at legen kunne kanskje ha sett feil... Men - du vet vel også - innerst inne - og selv om det er vondt - at den lille ville ikke vært hele 1 cm om den var bare 5 uker...og hjertet slår fra 5+4 ca.

Men - jeg ble undersøkt av legene ved sykehuset også da før jeg ble sendt hjem for medisinsk abort. Trodde det var rutinen..? Vær glad du fikk utskrapning - jeg tar aldri tabletter igjen!!!

Vet ikke når hcg skal være gått tilbake...aldri testet det, men vet det sitter i ganske lenge.

Lykke til neste gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...