Gå til innhold

Hvor lenge kan ungen gå med diare før man evt bør kontakte lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen er 14 mnd, og har hatt diare 2 eller flere ganger i døgnet i over ei uke nå. Han er i god form og helt som vanlig ellers, men jeg begynner å bli litt bekymra for at dette ikke gir seg, og må innrømme at jeg også er litt lei av fullt klesskift og dusjing av ungen flere ganger daglig når møkka flyter ut av bleia før han en gang rekker å bli ferdig med "business'en"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter ei uke med diare er det på tide å ta avføringsprøve sa min lege.

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvordan diareen er og om barnet er ellers i god form. Det viktigeste er jo at barnet får i seg nok drikke. Noen tar kontakt med lege etter 3 dager, men da er ofte barnet dårlig. Gir du stoppekost? Jeg fikk litt småkjeft på barneklinikken fordi jeg ikke hadde gjort nok for å stoppe diareen.

- gi drikke. Farris, rist ut, og eplejuice. Blåbærsaft.

- ikke gi mat de første dagene, og absolutt ikke noe melk.

- avkok av bygg/ris/havre, blåbær, raspa eple og overkokt gulrot.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har prøvd å gi han blåbærsaft, blåbær, revet grønt eple, og havresuppe. Ingenting har fungert så langt. Han får ikke melk nå.

Han drikker store mengder vann og spiser normalt. Jeg tror han fortsatt er smittsom også, for vi var hos besteforeldrene nå i helgen, og plutselig ligger hele slekta med omgangssyken. Vi foreldrene fble smitta forrige helg etter at guttungen kom hjem fra bhg med diare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...