Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Noen som "bare" er ekstremt slitne (som meg)? Og gikk det greit å få sykmelding?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Jeg er ikke lenger enn uke 8 nå, men forrige svangerskap ble jeg sykmeldt fra uke 18 grunnet fare for for tidlig fødsel. Sykmeldt ut svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Jeg var sykemeldt med ekstrem svangerskapskvalme til ca uke 17. Resten av svangerskapet er jeg fritatt fra arbeidsplikten pga risikoyrke, så jeg er hjemme og kjeder meg:)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Svangerskapskløe! Fikk det i uke 21 og etter det sov jeg aldri mer enn 1,5-2 timer i strekk før jeg måtte opp og ta avkjølende dusjer, smøre med kalde kremer fra kjøleskapet osv. Holdt på å bli seriøst sprø av søvnmangel og frustrasjon da jeg ble sykemeldt i uke 26..
Gjest Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 Jeg gikk sykemeldt fra omtrent uke 20 sist jeg var gravid. Det var fordi jeg hadde en risikabel jobb, både fordi jeg måtte være oppreist hele dagen og fordi enkelte ikke er så glad i yrkesgruppen jeg da var i og gjerne bådtruet og forsøkte seg på vold. Terskelen var derfor ganske lav for å sykemelde når jeg fikk antydning til bekkenløsning. At du er trøtt og sliten kan endre seg og gå opp og ned i perioder. En gradert sykemelding er sikkert lurt en stund, kanskje ut svangerskapet, men å være helt sykemeldt såpass lenge kan jeg ikke anbefale. Både kjedelig og ødeleggende for selvfølelsen. (snakker kun av egen erfaring, er ikke lege eller helsepersonell på noe vis:) )
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 Jeg ble sykmeldt rundt uke 30. Jeg hadde da sovet dårlig om natten en stund. Begynte å prestere dårligere, ble glemsk og ukonsentrert. Jobbet på kontor, hovedsaklig fakturaarbeid, men avlastet også en annen avdeling ved behov, og dette arbeidet krevde en del "hodearbeid". Etterhvert gikk det også utover de rundt meg at jeg ikke klarte å yte 100%, så ble litt negativ stemning, og det gjorde det jo ikke bedre for meg. I tillegg var hun jeg jobbet under et pms-troll uten like, mye mer hormonell enn meg som var gravid, så hun var tidvis ufin med meg, og det var tøft å takle. Så jeg begynte å mistrives også. Fikk ikke sykmelding for annet enn søvnproblemene, 20%. Det hjalp litt, men jeg måtte bite tenna sammen for å holde ut de siste ukene.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 Sykemeldt pga svangerskapskvalme fra uke 6 og ut svangerskapet... Ikke mye jobbing her med andre ord!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 Jeg ble sykmeldt pga høyt blodtrykk i uke 28, da var jeg på rutinekontroll og ble lagt direkte inn på sykehuset, lå der til vesla ble tatt med keisersnitt i uke 34. Det gikk greit å få sykemelding, dvs. jeg ble jo nødt til det, ville helst ikke selv, men fikk ikke noe valg.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #9 Skrevet 14. februar 2010 Sykemeldt fra uke 10 og ut pga grusom svangerskapskvalme, søvnproblemer og null energi. Veldig tung og veldig kjedelig..
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #10 Skrevet 14. februar 2010 Fra uke 12 pga tvillinger, jobbet alene på natt med mye løft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå