Gå til innhold

Trenger litt råd og veiledning her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboers eks har tatt med seg deres 2 barn til sitt hjemland langt borte. Dette gjør hun hver januar, men denne gang nektet han å signere på pass til barna da hun har dem der i 4-5 uker og ikke lar barna ha kontakt med faren i denne perioden. De reiste tidlig i januar og skulle ha kommet hjem i uken som var. Men hun ringte dagen før å sa at minstemann hadde vært syk en periode så de fikk ikke reise. Dette er nå 6 dager siden og vi har ikke hørt fra henne siden. Mobiler er av og mail svarer hun ikke på...

Har noen innspill / erfaring på hvor vi kan henvende oss for å få hjelp til å komme i kontakt med dem???

Er vi urimelige hvis vi drar inn myndigheter i en eller annen form i dette? Er minsten alvorlig syk vil jo faren veldig gjerne få mulighet til å få være med han...

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg var faren ville jeg nok ha tatt kontakt med ambasaden i det aktuelle landet. Så lenge han ikek har noen grunn til å tro at hun stikker av med barna for godt (og hun har jo kommet hjem med de igjen før) så kan han ikke nekte henne å ta de med ut av landet, det er kun når det er snakk om flytting eller fare for kidnapping at loven tilsier at den andre foreldren kan nekte.

Men det skurrer jo litt av at han ikke har fått kontakt på flere dager når barnet er sykt. Jeg synes han burde kontakte ambasaden. (kanskje også advokat i Norge om det skulle fortsette å være vanskelig å få kontakt)

Skrevet

Takk for tips, men ambassaden kan ikke hjelpe sivile i slik oppsøking..:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...