Gå til innhold

Jeg har hørt at man IKKE skal spise lakris når man er gravid. Stemmer dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg vet ikke egentlig :) mener å ha hørt det selv men jeg har ikke unngått lakris :o har egentlig ikke tenkt over det.... jeg spiser badre den lakrisen som er i Malaco sin pose Godt&blandet eller hva den heter :P

Du skal ikke spise lakris hvis du har høyt blodtrykk. Av en eller annen grunn påvirker lakrisen blodtrykket så det blir enda høyere.. Noen har jo høyt blodtrykk i svangerskapet og det er ikke bra så det er kanskje derfor?

Har aldri hørt at man ikke kan spise lakris av andre grunner enn det..

Jøss, det har ikke jeg hørt noe om! Jeg ble til og med anbefalt å spise lakris for å få fart på magen når den stoppet opp jeg.. Som den ofte gjør nå om dagen:P

Legen min sa jeg kunne få dilla på omtrent hva jeg ville, bortsett fra lakris. Du har gjerne høyere blodtrykk nå du er gravid, og lakris gjør at blodtrykket blir ennå høyere.

Derfor bør man holde seg til små mengder lakris mens man er gravid:)

Annonse

jeg har bare hørt det her inne da :) ikke av noen leger eller noe sånn....

men da kan vi fortsette med "god" samvittighet da :P hehe....

da jeg gikk med første mann(ti år siden) spurte jeg legen min,er det noe jeg ikke må spise? nei det er det ikke. fint sa jeg,for jeg spiser veldig mye lakris!!! Så kikka han på meg og sa:ehhh..vel,lakrisk er faktisk noe du ikke burde innta for mye av pga kolesterolet...

De som ikke har problemer med blodtrykket kan også kjenne at blodtrykket øker hvis de spiser mye.Unngår dette hvis man drikker noe i tillegg.(Evt hvis man merker det,å drikker etterpå :-) ) Hvorfor det er sånn vet jeg ikke..

Har ikke hørt man ikke kan spise lakris i svangerskapet.Jeg venter nr 3.

_klJ

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...