Gå til innhold

Er jeg veldig vrang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mann som jobber en del overtid (ca 15 timer overtid i uka) så jeg setter stor pris på tiden vi har sammen fra han kommer hjem fra jobb og til ongene har lagt seg. Han kommer hjem kl. 16.30 2 dager i uka, men da ser han helst at han kan jobbe med et kino-rom han lager på loftet.

Jeg blir jo litt overraska at han prioriterer dette, men jeg ser jo at det trengs å gjøres, for han jobber sent de 3 andre dagene i uka, og helgene vil vi gjøre andre ting enn å bare jobbe i hus.

Vi har to jenter på 4 år og 9 mnd og jeg blir jo mye låst med dem i hverdagen hvis han bare skal holde på med sitt...pluss de trenger pappatid!

Jeg forstår han er gira på prosjektet sitt, men ting tar jo litt tid når man har barn, så jeg lurte på om han kunne ta det etter leggetid (kl 19) de to dagene han er hjemme i uka.

Dette likte han mindre... for da var han så sliten. Han syntes jeg var vrang og bla bla bla... phu! MANNFOLK!!

Det skulle vært HAN som var hjemme hele dagen med minsta og hele ettermiddagene med begge barna. Jeg gjør alt, middag, stell, legging..osv

Ble jo veldig langt dette... OBS

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke vrang. Har han ikke lyst å tilbringe mer tid sammen med barna sine da? Kinorom liksom, for det er jo sååå viktig! *ironi*

Skrevet

Ongene = Ungene

Ellers synes jeg han høres ut som en forbanna tulling.

Skrevet

Hah... sorry, litt dialekt inni der. Det skal selfølgelig stå UNGENE :)

(det var til anonym 20.14)

Ja, jeg syntes han er litt tulling selv. Takk for svar, for han mener jo at alle andre mannfolk får gjøre mannfolkarbeid... MOHAHa! Så jeg blir vel den vrange kona hans.. jaja.

HI

Skrevet

Mannen min jobber også mye, og de siste 4 årene har vi totalrenovert huset vårt.

Han bruker pengene har tjener på overtiden til å kjøpe seg fritid som han sier. Dvs at han betaler andre for å gjøre ting han kunne ha gjort selv for å få mer tid med familien!

Vi er på ingen måte velstående da, så derfor har oppussingen tatt 4 år, og myyye er gjort selv, men likevel. Gi ideen videre til mannen din, han kunne nemlig ikke jobbet så mye overtid om han ikke hadde hatt en kone som stiller opp hjemme. Du skal ha din del av den lønna, du skal ha din tid med fri osv. Derfor kan du være med på å bestemme dette, du bestemmer at han skal bruke lenger tid på prosjektet, eller lønne andre for å gjøre det ferdig!

Skrevet

Jeg synes det verste her er at han tydeligvis ikke finner det nødvendig å tilbringe tid med barna sine jeg. Og en mann som bryr seg så lite om ungene sine at han ikke kan ofre det lille han har av fritid på dem, er ikke noe jeg finner sjarmerende. Men det er meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...