Gå til innhold

Gal gal samboer. HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på å gå fra min samboer gjennom flere år. Men hvordan går dere frem?

Jeg vet det blir et helvete uten like når jeg sier jeg vil gå.Samboer har et vanvittig temprament og kan kaste ting vegg i mellom. Så hva gjør jeg? Har to små barn å ta hensyn til?

Noen som vet hva som vil skje med barna? Sambo har aldri tatt noe ansvar for dem. Det lengste han har gått med de alene er rett utenfor døren. Jeg tar det som er av nattevåk og må i tillegg stå opp med de om morningen. Han kommer to eller tre timer senere, sier knapt god morgen og går å surfer på nettet på mobilen. Føler meg litt rådvill. Har han krav på å hå de alene ved et brudd? Jeg ønsker ikke det da han syter og klager så mye på de og sjelden involverer seg med de. Helst skal de leke selv mens han surfer på nettet.

noen med gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere skrevet under på felles foreldreansvar? Og hvor gamle er den yngste?

Skrevet

Selvfølgelg har han kravpå å være alene med dem, men hvis han ikke klarer å være en skikket far, må du ta saken videre etterhvert. Kanskje han kke tar så mye ansvar nå, for han ser at du gjør det når han lar det være..?

Hvis dere har en avtale på at han har dem annen hver helg, så savner han dem sikkert så mye i mellomtiden at han vil finne på mye med dem når han har dem :)

Og det at du flytter ut; få familie/venner til å hjelpe deg med pakking hvis du tror han kommer til å bli voldelig.

Skrevet

I perioder der han er i dårlig humør tør jeg ikke la han være alene med barna. da får de bare kjekt, han skriker til de...De er tre og to år og er som barn flest. Krangler, støyer og sutrer litt. Jeg tror vi har felles foreldreansvar. Skrev under noe på føden.

De gangene han er i godt humør (har sovet lenge og fått masse alenetid på nettet) er han flink med barna. men det er ikke hver uke.

Familievernkontoret har jeg erfaring med. vi har vært der begge til veiledning, men han nekta bli med mer når temaet kom inn på humøret/tempramentet sitt. Jeg presset han til å oppsøke hjelp for det, men etter en gang der vil han ikke tilbake.

hva skjer om han går til retten?

Takler ikke tanken på at barna skal være annenhver uke hos han. han kommer til å knekke de.

Skrevet

Uff, dette høres ikke lett ut.. Send meg gjerne en pm visst du vil "prate" litt. Kan til et visst punkt relatere meg til historien din.

Men dersom du flytter fra han har vel han i utgangspunktet rett på samvær ja. Men vil han være interesert i det tro? Visst du mistenker at han ikke vil ta vare på barna og eventulet skremme dem så kan du vel gjerne ta kontalt med barnevernet og be dem om råd? det er ikke lett det der..

Skrevet

Ikke la barna være tilstede når/ hvis du skal si at du ønsker å gå fra han.. Høres ut som han kommer til å bli meget hissig sånn som du forteller om han.. Lykke til.

Skrevet

du kan få tilsyn hos han når de er der... det eneste som er negativt ved det er at foreldrene hans kan være tilsynet..men han har ikke lov til å ha de uten tilsynet da.. men det er viktig at du forteller sannheten om han så de kan gi deg dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...